اخبار

پيك   

                pyknet@persobe    


 

حسن الحسيني
حاكم‌نشدن متحجران ديندار يا افراد بي‌دين، مهمترين دغدغه‌ي امام( ره) بود

اگر چه برخی انديشه‌های سياسی موجود در ظاهر به انديشه‌های سياسی امام شباهت دارند اما در محتوا مغايرتها و تفاوتهای جدي‌ای وجود دارد، يعنی به نوعی در برخی انديشه‌هاي امام، تحريف معنوی صورت پذيرفته است
سيد حسن الحسينی معاون وزير آموزش و پرورش و عضو مجمع نمايندگان ادوار مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سياسی ايسنا گفت: روند حركت جامعه‌ي ما روند مطلوبی نبوده است، متاسفانه با آرمانهای حضرت امام، فاصله غير قابل قبولی پيدا كرده‌ايم، امروز توجه به ظاهر اسلام اصل شده و جامعه تا حد زيادی از مطلوبها و آرمانهای دينی فاصله گرفته است
وی در توضيح مطلب بالا افزود: در جامعه‌ی ما كمترين شاخص‌هاي مربوط به حضور دين كه عبارتند از وحدت، وفاق، اخلاق، معنويت، عمران،‌ آبادانی و امنيت وجود دارد اما اين شاخصها به‌طور فزاينده‌ای در حال منفی شدن هستند
معاون وزير آموزش و پرورش، انديشه‌ي سياسی امام (ره) را به دو بخش كه دارای اهداف سياسی و روشهای سياسي است، تفكيك كرد و گفت: وفاداری به حضرت امام، پايداری در اهداف امام است و نه پايبندی به روشهايی كه امروز بايد منطبق بر شرايط زمان و مكان انتخاب شوند
الحسينی در خصوص دغدغه‌های حضرت امام در بعد سياسی گفت: دغدغه‌هاي ايشان در بعد سياسی به دو مورد خلاصه مي‌شود، يكی حاكميت متحجرين ديندار و ديگری حاكميت افراد بي‌دين
سيد حسن الحسينی در خصوص آرمانهاي حضرت امام در سياست داخلی گفت: آرمانهای ايشان در اين زمينه معطوف به سه مسئله بود، دخالت مردم در سرنوشت خود، ورود هر چه بيشتر دين به متن زندگی و تلفيق‌ دين، سياست و حكومت با يكديگر و ديگري رسيدگی به محرومان و مستضعفان
وی تاكيد كرد: ما به دليل ناكارآمدی روشها، علی رغم خوب انتخاب شدن هدفها، توفيقات زيادي به‌دست نياورديم
الحسينی علت عدم تحقق اين اهداف و آرمانها را به دو دسته، عوامل درونی و بيرونی تقسيم كرد و گفت: از جمله موانع درونی مي‌توان به جهالتها، ندانم كاريها، فقدان حضور و گردش نخبگان در عرصه حكومت و توسعه‌نايافتگی اشاره كرد و از موانع بيرونی مي‌توان، دشمني استكبار عليه جمهوری اسلامی و حساسيت رهبران كشورهای عربی كه نمي‌خواستند، ايران به عنوان الگو و نمونه، كارساز در قلب جهان اسلام تبديل شود را ذكر كرد

 

ی