اخبار

پيك   

                pyknet@persobe    


 

دادفر نماينده مجلس
ستون پنجم امريكا
مخالفان اصلاحات‌اند

 

محمد دادفر حمايت گفتاری آمريكا از اصلاح‌طلبان ايرانی را اعلام آدرس غلط برای سركوب جنبش اصلاحی و پديد آوردن زمينه برچيدن بساط آزاديخواهی برای مدت طولانی دانست.

به گزارش «امروز»، نماينده مردم بوشهر در سخنان پيش از دستور جلسه علني امروز مجلس گفت: حركات اخير آمريكايي‌ها در حمايت از اصلاح‌طلبان، جهت دادن به درگيري‌های داخلی ما و طرح اخير نمايندگان كنگره آمريكا برای شدت بخشيدن به آن است. وی با بيان اينكه اگر كسی به دنبال ستون پنجم دشمن مي‌گردد بايد به اردويی سربكشد كه اصلاح‌خواهي ايرانيان با پشتوانه 22 ميليون نفر را حركتی بيگانه‌ساز معرفی مي‌كند و تلاش دارد پشتوانه مردمی جمهوري اسلامی را بشكند، تصريح كرد: دشمنان مشروطه نهضت را برآمده از ديگ پلو سفارت انگليس خواندند و سرانجام مشروطه را به رضاخان رساندند، دشمنان نهضت ملی نفت نيز نهضت را زمينه‌ساز استقرار كمونيسم در ايران خواندند و حكومت كودتا را به جايش نشاندند پس هشيار باشيم.

وي با بيان اينكه حركت اصلاحگری ما با حمايت ظاهری آمريكايي‌ها آلوده نمي‌شود گفت: آزاديخواهي، ميهن‌دوستی و دينداری ايرانيان چيزی نيست كه در خارج از مرزهای ايران تعريف شود و آمريكايي‌ها هرگز از اصلاح‌طلبان ايران حمايت نخواهند كرد.

دادفر مدل مطلوب آمريكايي‌ها و انگليسي‌ها در ايران را حكومتی اقتدارگرا دانست و گفت: ما از جانب مردم مأمور به اصلاحات هستيم و حق نداريم به خواست خودمان از پافشاری به اصلاحات بكاهيم، بلكه بايد بمانيم تا يا به اجبار رانده شويم و يا به رأی مردم ديگرگونه عمل كنيم. وی همچنين تصريح كرد: حوادث چند روز اخير از بستن نوروز و حكم زندان رئيس كميسيون امنيت ملی مجلس گرفته تا احكام ملی ـ مذهبي‌ها و حكم انحلال نهضت آزادی و هم‌زمانی آن با سفر كميساريای عالی ملل متحد و نمايندگان اتحاديه اروپا به ايران، بازگشت خاتمی از سفر مالزی و درخواست نمايندگان كنگره اروپا برای صدور قطعنامه عليه ايران و تهديدات ديگر بايد ترديد جدی ما را در اينكه اين اقدامات تصادفی است برانگيزد.

 

ی