اخبار

پيك   

                pyknet@persobe    


 

وفا تابش : با حضور فعال مردم در عرصه‌ نهادهاي مدني، جريان اصلاحات دچار ركود نمي‌شود

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي

تمامي روشهاي به كار گرفته شده از سوي جريان مخالف اصلاحات، در عمل خط بطلاني براي خودشان بوده و منجر به تامين نتيجه‌ي دلخواه آنان نشده است.
وفا تابش، عضو شوراي مركزي جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي در گفت‌وگو با ايسنا افزود: از راه حل‌هاي سياسي كه كاركرد نداشته و نتوانند در جهت حل مسائل پيش روند، به بن‌بست تعبير مي‌شود و از آنجا كه هنوز ظرفيتهاي به كار گرفته نشده‌اي نظير رفراندوم در قانون موجود است، جريان اصلاحات به بن‌بست نرسيده است.
وي بيش از همه بخشي از حاكميت كه قصد گردن نهادن به راي مردم را ندارد، دليل مواجهه با بن‌بست خواند و افزود: اين گروه معتقدند كه مي‌توان مستقل از نظر مردم تصميم‌گيري و تعيين تكليف كرد. اين رويه با نهادهايي كه مشروعيتشان را به طور كلي از مردم مي‌گيرند، داراي برخورد است.
به اعتقاد تابش، اصلاحات خواست مردم است و خواست مردم هيچ مانعي را در جلوي خودش نمي‌بيند. اصلاحات راه خود را باز خواهد كرد و چنانچه بخش‌هاي انتصابي حاكميت، پذيراي راي و نظر مردم در مناسبات مختلف باشد، موانع برطرف خواهد شد.
عضو شوراي مركزي جبهه‌ي مشاركت در ادامه با تدريجي خواندن حركت اصلاحي مردم ايران، اظهار داشت: اصلاحات مي‌تواند حركتش را با شتاب بيشتري ادامه دهد مشروط بر اينكه در درونش تحرك و فعاليت و پالايش مداوم صورت بگيرد كه منجر به مشاركت قوي و فعال مردم در نهادهاي مدني شود.
وي در ادامه تضمين كرد كه با حضور فعال مردم در عرصه‌ي نهادهاي مدني، جريان اصلاحات دچار ركود و يا توقف نشود.
تابش عمده‌ترين موفقيت جريان اصلاحات را در آن دانست كه مخالفين اصلاحات علي‌رغم همه‌ي سوء استفاده‌ها از محور قرار گرفتن قانون و قانونگذاري براي مقابله با آن هم به حربه‌ي قانون متوسل شده‌اند.
عضو جبهه‌ي مشاركت، هزينه‌هاي پرداختي اصلاحات را سانحه‌ي حجاريان، كوي دانشگاه و برخوردهايي كه با مطبوعات و فعالان سياسي شد، اعلام كرد.
وي طرح‌هاي آرامش فعال، بازدارندگي فعال و ايستادگي مدني را تاكتيك‌هاي حركت سياسي جبهه‌ي اصلاحات دانست كه برداشت‌هاي مختلفي از آنها شده است.
تابش در خاتمه، روح تمامي اين تاكتيكها را تكيه بر قانون اعلام كرد و افزود: حتي در صورت روبرو شدن با بي‌قانوني و مانع‌تراشي مخالفين اصلاحات نيز از سير عقلانيت و راه حل‌هاي قانوني خارج نخواهيم شد

 

ی