اخبار

پيك   

                pyknet@persobe    


 

حميدرضا جلايي‌پور: خيلی تاسف خوردم كه ‌٣٠ نفر، مي‌توانند همه‌ی مسوولان يك مركز استان را، سر كار بگذارند

حميدرضا جلايي‌پور، مدرس جامعه‌شناس دانشگاه كه به عنوان سخنران دعوت شده به نشست دفتر تحكيم وحدت ـ منتخب علامه ـ در دانشگاه اراك، حضور يافته بود، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، چگونگی ورود و خروج خود را به محوطه‌ی دانشگاه تشريح كرد.
وی گفت: خودرو حامل من در بدو ورود به دانشگاه، از سوی حدود 30 نفر ناشناس كه هويت خود را اعلام نمي‌كردند، و تنها فحش مي‌دادند و اصلا مانند حزب‌اللهی های قديمی نبودند، متوقف شد.
جلايی پور افزود: عده‌ای از اين افراد، شعارهايی را مي‌دادند؛ و عده‌ای ديگر نيز، به قصد مضروب كردن بنده، به خودرو حمله مي‌كردند؛ به گونه‌ای كه راننده از صحنه گريخت. البته يك نفر، كه به نظر مي‌رسيد، از سران آنهاست، و به اصطلاح، چهره‌ي “اتوريته‌اي” داشت، داد مي‌زد: “ نزن آقا!! ”.
وی تصريح كرد: بعد از اين اتفاقات، نيروهای انتظامي، خودرو حامل بنده را به سرعت از محل حادثه خارج و به فرمانداری اراك منتقل كردند؛ و مجددا با هماهنگي‌ فرمانداری و نيروي‌انتظامي، به محل سخنراني در دانشگاه برگردانده شدم.
جلايي‌پور با تاكيد اين مطلب كه بنا بر اطلاع، نشست ياد شده، از چند روز پيش، هماهنگ و مجوز‌هاي لازم گرفته شده بود، خاطرنشان كرد: بعد از انجام سخنراني، حدود چهار ساعت گرفتار بودم؛ كه خروج من ممكن نبود؛ و افراد ناشناس، باتجمع در برابر در‌ها، الفاظ زشت سر ‌دادند؛ و وضعيت آن‌قدر نامناسب بود، كه حتی يكی از نيروهای انتظامی - كه به نظر مي‌رسيد فرمانده‌ی آنان باشد - نيز از ناحيه‌ی پا مضروب شد.
در هر صورت، با كمك‌های بسيار اين فرمانده‌ی محترم ، فرماندار، و حراست دانشگاه، با خودرو نيروي انتظامی از محل، بيرون برده شدم.
وی در پايان گفت: به نظر مي‌رسد كه قصد اين ناشناسان، ترساندن دانشجويان بود؛ تا جلسه‌ی آنها برگزار نشود. البته بسيج دانشجويي از روز قبل، با صدور اطلاعيه‌اي، چنين اعمالی را محكوم كرده بود؛ و محيط دانشگاه نيز بسيار آرام به نظر مي‌رسيد. من خيلی تاسف خوردم كه 30 نفر، مي‌توانند همه‌ي مسوولان يك مركز استان را، اين‌چنين سر كار بگذارند!!