اخبار

پيك   

                pyknet@persobe    


 

/گفت‌وگو/حجت‌الاسلام محمدرضا فاكر
مجازات بيش از حد بازجوهاي قتل‌هاي زنجير‌ه‌اي، كار زشت سازندگان آن فيلم را جبران نمي‌كند

هرچند كه CD پخش شده مبني بر چگونگي اعترافات متهمان قتل‌هاي زنجيره‌اي در افكار عمومي بين‌المللي آثار سويي داشته، اما قاضي نمي‌تواند با مجازات بيش از حد متهمان، كار زشت عوامل مشكوك تنظيم كننده‌ي اين فيلم را جبران كند.
حجت‌الاسلام محمد‌رضا فاكر، عضو برجسته‌ي مدرسين حوزه‌ي علميه‌ي قم در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي ايسنا با بيان اين مطلب و با اشاره به صدور و اعلام حكم پنج تن از بازجوهاي متهمان قتل‌هاي زنجيره‌اي اظهار داشت: اميدوار هستم كه قوه‌ي قضاييه در تعقيب و پگيري همه‌ي كساني كه برخلاف موازين ديني و قوانين رسمي اين كشور اسلام عمل مي‌كنند، موفق باشد و همه را تحت تعقيب و مجازات لازم قرار دهد.
حجت‌الاسلام فاكر با تصريح اين مطلب كه در مورد تناسب حكم صادره و اتهامات بازجوها از نظر شرعي بايد ديدگاه قاضي را بپذيريم، تأكيد كرد: هيچ كس به اندازه‌ي قاضي پرونده‌ كه به همه‌ي ابعاد گوناگون آن آشنايي دارد، نمي‌تواند به درستي قضاوت كند. ضمن آن كه CD يا فيلم پخش شده مجعول بوده و قابل اعتماد نيست.
نماينده‌ي پيشين مردم مشهد در مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: من اميدوار هستم، زنداني كه اين متخلفان در آن جا مي‌گيرند و تحمل كيفر مي‌كنند، از آن دست زندان‌هايي نباشد كه به جاي ندامتگاه، آسايشگاه
باشد.
حجت‌الاسلام فاكر در پايان گفت: CD يا فيلم پخش شده به وسيله‌ي عوامل مشكوك و افرادي كه از دوستان انقلاب اسلامي نيستند، تنظيم و ساخته و پرداخته شده و طبعا آثار سويي در افكار عمومي بين‌المللي خواهد داشت، اما قاضي نمي‌تواند بيش از آن مقدار كه متهمان مجرم هستند، آنها را مجازات نمايد و بدينوسيله كار زشت تنظيم كنندگان و سازندگان اين CD را جبران كند.

 

ی