اخبار

پيك   

                pyknet@persobe    


 

ترقي پيش‌بيني كرد : اصول‌گرايان دو جناح ائتلاف مي‌كنند

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي

حميدرضا ترقي پيش‌بيني كرد: اصول‌گرايان دو جناح با هم ائتلاف كنند. وي محور اين ائتلاف را به خواست ائتلافيون واگذار كرد.
دبير سياسي جمعيت موتلفه اسلامي، درباره آينده جريانات سياسي و وضعيت آتي فضاي سياسي به خبرنگار ايسنا گفت: در آرايش سياسي نيروها، تغييراتي پديد خواهد آمد كه عمدتا طرد افراطيون و آغاز يك حركت كارآمد و اصول‌گراي جناح‌هاي موجود كشور خواهد بود.
وي افزود: در اين حركت اعتدالي و اصول‌گرا، جريان‌ها و عناصري كه در افراط و تفريط هستند، جايي نخواهند داشت و عناصري كه كارآمدي لازم را براي اداره كشور و حل مشكلات مردم ندارند، زمينه‌اي براي فعاليتشان نخواهد بود.
ترقي، درباره هشدار خاتمي به سوء استفاده‌ جريان سوم از معضلات اقتصادي گفت: من نمي‌دانم كه تحليل آقاي خاتمي براساس چه شاخص و ملاكها و معيارهايي بوده است ولي وقتي براساس افكار سنجي انجام شده، توسط منابع موجود در كشور بيش از 48 درصد مشكلات مردم عمدتا مربوط به بيكاري و گراني مي‌شود و مسايل اقتصادي مانند بيكاري و ... در اولويت مشكلات، نگراني‌ها و دغدغه‌هاي مردم قرار دارد، طبيعي است كه پرداختن به اين مسايل از سوي دولت و مسوولان از مهمترين مسايل در ذهن مردم است و توسعه سياسي و مسايل مربوط به آزادي در رده‌هاي 11 درصدي در حد 3 دهم درصد از دغدغه‌هاي مردم را تشكيل مي‌دهد.
وي يادآور شد: با توجه به اين آمار، اگر كسي به توسعه سياسي كه چند درصد از دغدغه‌ مردم را تشكيل مي‌دهد بيشتر از حد بپردازند، به اقدامي خلاف خواست و نظر مردم پرداخته است.
دبير سياسي موتلفه درباره شكل‌گيري ائتلاف بين اصول‌گرايان تصريح كرد: هنوز چنين ائتلافي رخ نداده ولي طبيعت روند سياسي و اجرايي كشور ايجاب مي‌كند كه در آينده چنين مساله‌اي تحقق يابد.
وي درباره نقش كارگزاران در ائتلاف جديد خاطرنشان كرد: به طور اهم نمي‌توان نسبت به اين مساله نظر داد، بلكه اصول گرايي به افراد و نه جريانهاي سياسي برمي‌گردد و كساني كه در بين كارگزاران عناصري كه به اصول مسلم انقلاب، يعني اسلام، امام، ولايت فقيه و قانون اساسي اعقتاد دارند، در آن چارچوب مي‌گنجند.
ترقي در پايان درباره احتمال ائتلاف محافظه‌كاران با كارگزاران گفت: بحث كارگزاران يا جريان سياسي خاصي در اين جريان مطرح نيست بلكه لازمه تداوم انقلاب اين است كه اين افراد از همه جناح‌ها دست‌چين شوند و با هم در جهت اداره كشور ائتلاف كنند كه محوريت اين دستچين شدن هم با خود آن عناصر اصول‌گرا است.

 

ی