اخبار

پيك   

                pyknet@persobe    


 

مهدی كروبی رييس مجلس

روحانيت را در برابر اصلاحات قرار ندهيد
 به خدا من نگران آينده مرجعيت‌ام

 

 
رييس مجلس شورای اسلای گفت: ما اصلاحاتی را مي‌خواهيم كه در چارچوب انديشه‌ی امام(ره) و قانون اساسی باشد.
به گزارش خبرنگار پارلماني ايسنا، حجت‌الاسلام والمسلمين مهدی كروبی امروز طی سخنانی در جلسه‌ی علنی مجلس شورای اسلامي با گرامي‌داشت ياد و خاطره‌ي سالگرد شهدای هفتم تير و با تجليل از مقام شامخ آنان گفت: روحانيت در طول تاريخ حافظ منافع مردم و كشور بوده است. چهره‌هاي ارزشمندی كه در دوران سخت مبارزه كردند در حادثه‌ هفتم تير به درجه‌ی رفيع شهادت نايل آمدند.
آقای كروبی با اشاره به اين‌كه حكومت ما دينی است و ساختار آن توسط مرجع عظيمی چون امام (ره) پايه‌گذاری شده است گفت: بعد از غيبت امام زمان (عج) سلسله‌ای به نام روحانی و علمای دينی در حوزه‌ها، فقه، اصول، كلام، فلسفه، تفسير و حديث فرا گرفتند و به همين جهت در طول تاريخ حافظ منافع مردم و كشور بوده‌اند و با استبداد، استعمار و سلطه‌ی بيگانگان مبارزه كرده‌اند.
رييس مجلس شورای اسلامی نمونه‌هايي از مبارزات علما و روحانيون را در طول تاريخ برشمرد و در ادامه‌ي سخنان خود بر ضرورت تقليد از مراجع تاكيد كرد.
كروبی با اشاره به تهمت تحجر به روحانيون گفت: تعميم دادن تحجر به روحانيت كه سردمدار مبارزه با استعمار بوده‌اند اشتباه است. من در مورد مرجعيت به والله نگرانم. چند سال پيش در نماز جمعه يك آقا آمد عليه يك مرجع صحبت كرد. من در آن زمان در مصاحبه با روزنامه‌ي جمهوری اسلامی از مرجعيت دفاع كردم.
رييس مجلس ششم گفت: اسلام هميشه مي‌ماند و ريشه‌ی آن هميشه باقي است، ولی چند جوان و نوجوان در اثر اين تبليغات سوء غافل مي‌شوند و ما كه مي‌دانيم برخی از اين حرف‌ها برای چيست.
وی در مورد اصلاحات گفت: امام (ره)، انقلاب اسلامی را با اين عظمت به وجود آورد و در اين انقلاب، ما آزادانه حرف مي‌زنيم و اين همان “اصلاحات” است.
رييس مجلس شورای اسلامی در مورد برخی از اظهارنظرها عليه روحانيت و دين گفت: چرا بر روی شاخه نشسته‌ايد و آن را می بريد؟ چرا اين‌گونه برخورد مي‌كنيد؟ ما كه از وفاق ملی سخن مي‌گوييم، آيا اين وفاق ملی است؟ من از كسی ترس و واهمه ندارم و آن‌چه دارم از خدا، ائمه، امام و مردم است. اگر چند نفر آمده‌اند با حقوق شهروندی و آزادی برخورد كردند، شما بايد اين‌گونه و از اين طرف وارد شويد؟
شما بايد روحانيت را در مقابل اصلاحات قرار دهيد؟ اين چه حرفي است؟ ما اصلاحاتی را مي‌خواهيم كه در چارچوب انديشه‌ی امام و قانون اساسی باشد. اين اصلاحات است. انشاءالله در آينده شاهد اين‌گونه اظهارنظرها نباشيم. با ضروريت‌هاي دينی و با اسلام كار نداشته باشيد.

 

ی