اخبار

پيك   

                pyknet@persobe    


 

محمدرضاخاتمی:

بيانيه سپاه كار يك اقليت است

اكثريت سپاه بامردم و اصلاحات‌است!

 

می‌كوشند فضای سياسی را به عرصه‌های ممنوع كشانده

و فضای اطلاعاتی-امنيتی و انتظامی ايجاد كنند

 

محمدرضا خاتمی معتقد است بيانيه اخير سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جايگاه رفيع نيروهای مسلح به خصوص سپاه پاسداران را كه نقش مهمی در دفاع  از تماميت ارضی كشور دارد در حد يك گروه سياسی درگير تنازعات سياسی تنزل مي‌دهد.

دبيركل جبهه مشاركت ايران اسلامی به امروز گفت: «سپاه پاسداران بعد از يك مدت نسبتاً طولانی كه طبق وظايف خود عمل مي‌كرد و مستقيماً از ورود به مسائل سياسی و جناحی كه طبق نظر امام (ره) و قانون از آن منع شده خودداری مي‌نمود، مجدداً به عللی نامعلوم تصميم گرفته است دوباره وارد عرصه رقابت‌هاي سياسی شود.» وی با بيان اينكه سپاه با طرح يك‌سری مباحث تئوريك اقتصادی به دخالت در امور اجرايی پرداخته، افزود: اين موضع‌گيري‌ها آغاز سقوط جايگاه سپاه در نزد مردم و سقوط موضع آن در نزد گروه‌های سياسی است.

به گفته خاتمی صدور بيانيه اخير سپاه كار يك اقليت شناخته شده در سپاه است و نظريه اكثريت سپاه شناخته نمي‌شود.

وي توضيح داد: اكثريت سپاه كسانی هستند كه در بسته‌ترين فضاهايی كه در داخل سپاه وجود داشت در هنگام انتخابات ثابت كردند كه همپای مردم با جريان اصلاح‌طلبی كشور همراه‌اند.

نايب رئيس اول مجلس گفت: بعد از شكستی كه در عرصه‌های مختلف نصيب مخالفان اصلاحات شده اين جماعت قليل مي‌كوشند با سوء استفاده از امكانات قانوني‌اي كه در اختيار آنان قرار دارد فضاي رقابت‌های سياسی را به عرصه‌هاي ممنوعه بكشانند و با ايجاد فضاي اطلاعاتي، امنيتی و انتظامی به اصلاحات ضربه بزنند.

 

ی