ايران

پيك

                         

 

فاطمه حقيقت جو را از فرودگاه مهرآباد برگرداندند

نمايندگان اصلاح طلب مجلس

تا انتقال به اوين، ممنوع الخروج؟

فاطمه حقيقت جو نماينده مستعفی مجلس ششم ممنوع الخروج شد و از سفر او به انگلستان جلوگيری شد. وی قرار بود برای ايراد سخنرانی در يك همايش دانشجوئی در انگلستان به اين كشور سفر كند كه در فرودگاه مهرآباد به وی اطلاع دادند ممنوع الخروج است و از سفرش جلوگيری كردند. حقيقت جو از جمله نمايندگان انگشت شماری است كه در مجلس ششم با صراحت كامل در باره نقش ضد تحولات و رفرم رهبر در جمهوری اسلامی سخن گفت و كانون بسياری از حوادث را بيت رهبری اعلام داشت. او در يكی از سخنرانی های پيش از دستور خود در مجلس ششم برای نخستين بار به ديدارهای نوبتی و هفتگی رهبر با حسين شريعتمداری نماينده رهبر در روزنامه كيهان اشاره كرد. اين ديدارها در چارچوب يك جلسه درس خارج با جمعی از هم انديشان حسين شريعتمداری و سعيد امامی در بيت رهبری تشكيل می شود كه گفته می شود سعيد مرتضوی دادستان كنونی تهران نيز از جمله شاگردان اين جلسه درس است. درس خارج را با هدف تثبيت مرجعيت علی خامنه ای برای وی تشكيل داده اند و در طول همين درس است كه رهنمودهای مستقيم و غير مستقيم به امثال مرتضوی و شريعتمداری داده می شود و بموجب شواهدی بسيار، خط و خطوطی توسط همين جمع به رهبر داده می شود كه اغلب بعنوان تحليل سياسی ايران و جهان توسط وی در ديدارهائی كه دارد عنوان می شود. اين ديدارها، درعين حال كه رهنمودهای رهبر را در پی دارد، خط دهی به رهبر نيز هست و بسياری معتقدند شبكه های جاسوسی و وابسته به انگلستان و اسرائيل و امريكا از اين طريق رهبر را راه می برند و به همين دليل اغلب سياست های خشنی كه او اعمال می كند، در واقع در چارچوب سياست های استراتژيك و كلی اسرائيل و امريكا و انگلستان است.

متن سخنرانی حقيقت جو در جريان استعفا از نمايندگی مجلس ششم، شايد ماندگار ترين نطق يك نماينده مجلس در تاريخ مجلس در جمهوری اسلامی باشد. او از نخستين رهبران دفتر تحكيم وحدت دانشجوئی بود و با حمايت و پشتيبانی همين تشكل سراسری دانشجوئی به مجلس ششم راه يافت. گمان می رود تعداد ديگری از نمايندگان معترض و مستعفی مجلس نيز جزو كسانی باشند كه ممنوع الخروج اند و باحتمال زياد پس از پايان كار مجلس ششم و به بهانه محكوميت های قضائی در دوران مصونيت پارلمانی روانه زندان خواهند شد. فضای سياسی بازهم بسته تر كشور كه انتظار آن با گشايش مجلس هفتم می رود، ظاهرا شرايطی است كه جناح راست و سركوبگر جمهوری اسلامی منتظر فرا رسيدن آنست تا بگيرو ببندها را تشديد كند و اين درحالی است كه اكنون در زمينه مسائل اتمی و حقوق بشر و حتی نامشروع و غير قانونی بودن انتخابات مجلس هفتم  فشار سنگينی از خارج و داخل كشور به حاكميت وارد می شود.

فاطمه حقيقت جو درگفتگوی كوتاهی با خبرگزاری ايسنا، درارتباط با انگيزه قوه قضائيه برای جلوگيری از مسافرت وی به انگلستان و شايعاتی كه پيرامون اين امر بصورت امنيتی رايج كرده اند گفت: اصلاح طلب ها زندان را بر خروج دائم از كشور ترجيح می دهند و ضمنا آنهائی كه ديگر جايگاهی در ميان مردم ندارند بايد از كشور فرار كنند نه اصلاح طلبان كه اكثريت مردم از آنها حمايت می كنند. حقيقت جو اضافه كرد: هرچه سريع تر بايد جلوی اين اقدامات غير قانونی را گرفت، چرا كه باندازه كافی موقعيت نظام در عرصه بين المللی مخدوش هست. در كشوری با چنين گستردگی مرزی كه هر روز جمع كثيری بصورت غير قانونی از آن عبور می كنند ممنوع الخروج كردن افراد به بهانه عدم بازگشت به كشور اقدامی غير عقلانی است.

حقيقت جو كه عضو دفتر سياسی جبهه مشاركت ايران اسلامی است در همين مصاحبه گفت: نتيجه اين رفتارهای فاشيستی، همان عكس العمل خاموش مردم درانتخابات مجلس هفتم است.

 

  
 
                      بازگشت به صفحه اول
Internet
Explorer 5

 

ی