ايران

پيك

                         

 

رهبر جمهوری اسلامی درمشهد است و پروازهای محرمانه، برخی

رهبران مافيای قدرت را به مشهد می برد و بر می گرداند

ديدارهای محرمانه درمشهد

به كودتا ختم می شود يا عقب نشينی؟

 

براساس اطلاعاتی كه بدست آمده است، رهبر جمهوری اسلامی در مشهد بسر می برد و برخی رهبران جناح راست به نوبت و در پروازهای مختلف به مشهد می روند كه برخی باز می گردند و برخی در محل می مانند.

از جمله گفته می شود آيت الله مهدوی كنی و علی اكبر ولايتی در روز نخست سفر همراه رهبر راهی مشهد شدند. بموجب يك گزارش ديگر، آيت الله احمد جنتی نيز يا شب گذشته راهی مشهد شده و يا امروز راهی مشهد خواهد شد. اين سفرها و مذاكرات برای يافتن راه چاره ای برای خروج از بن بستی است كه براثر مقاومت ملی در برابر انتخابات سلطنتی و تحصن و استعفای نمايندگان مجلس از يك طرف و مصوبه دولت برای برگزار نكردن انتخابات فرمايشی گريبان جناح راست و ضد اصلاحات راگرفته است.

شايد با آگاهی از خطرات ناشی از همين رايزنی ها در مشهد و با شناختی كه از حمايت عباس واعظ طبسی توليت آستانقدس رضوی از يورش و سركوب و برقراری حكومت سپاهی – بسيجی وجود دارد باشد كه صبح امروز جمعی از نمايندگان مجلس شورای اسلامی، پس از 23 روز تحصن خود، در محل رياست جمهوری حضور پيدا كردند تا با محمد خاتمی و اعضای كابينه دولت ملاقات و مذاكره كنند. اين نمايندگان مجلس در حاليكه حامل پيام نمايندگان اصلاح طلب برای محمد خاتمی و دولت، جهت پايداری در برگزار نكردن انتخابات می باشند، آمادگی خود را برای عزيمت به شهرهای محل نمايندگی خود اعلام داشته اند. آنها ضمن اين اعلام آمادگی خواهان اعلام نظر قطعی دولت برای پايداری در برگزار نكردن انتخابات فرمايشی، تامين امنيت و حمايت از نمايندگان متحصن در صورت وقوع هر حادثه و رويدادی هستند.

اين درحالی است كه مجلس بمدت يك هفته وارد تعطيل فصلی خود شده و نمايندگان با استفاده از همين موقعيت می خواهند راهی شهرها و شهرستان ها شوند و آنچه را در مجلس گذشته مستقيما با مردم در ميان بگذارند.

گفته ميشود در پايان اين رايزنی ها و بازگشت رهبر به تهران، روسای جمهور و مجلس با رهبر ملاقات خواهند كرد كه طبعا حاصل مذاكرات و تصميمات مشهد در اين ملاقات بازتاب خواهد يافت.

 

  
 
                      بازگشت به صفحه اول
Internet
Explorer 5

 

ی