ايران

پيك

                         

 

بموجب يك خبر دريافتي: جسد را با موافقت رهبر در شيراز

به خاك سپردند وكانادا سفير خود را بعنوان اعتراض فراخواند

از بيم كشف تجاوز جنسی به زهرا كاظمي

در زندان، جسد را تحويل كانادا ندادند!

 

جسد دكتر زهرا كاظمی، خبرنگار ايراني- كانادائی سرانجام در شهر شيراز كه زادگاه وی بود به خاك سپرده شد. بدنبال اعلام خبر خاكسپاری زهراكاظمی، دولت كانادا اعلام داشت كه سفير خود را بعنوان اعتراض از ايران فرا خواهد خواند. دولت كانادا پيشتر خواهان انتقال جسد به اين كشور شده بود. اين درخواست بر مبنای خواست پسر زهرا كاظمی كه كانادائی است و همچنين دولت كانادا جهت تحقيقات پزشكی اعلام شده بود كه جمهوری اسلامی با آن موافقت نكرد. دفن جسد در ايران، به بهانه خواست مادر زهرا كاظمی انجام شد، اما واقعيات ديگری مانع از انتقال جسد به كانادا و بويژه تصميم نهائی برای دفن جسد در ايران شد.

با انتشار گزارش هيات تحقيق رياست جمهوری پيرامون قتل زهرا كاظمی كه در آن با صراحت مسئله كشته شدن او در دوران بازداشت و حتی شكستگی جمجمه او تائيد شده بود، شخص خاتمی موافقت خود را برای انتقال جسد به كانادا اعلام داشت و حتی اين خواست خود را به رهبر جمهوری اسلامی نيز اطلاع داد. آنگونه كه در تهران گفته می شود، خاتمی به رهبر ياد آور شده بود كه ايران در شرايطی نيست كه دولت كانادا را هم با امريكا همصدا كند؛ ضمن آنكه ما خود طی يك گزارش رسمی قتل را پذيرفته و دستور پيگيری قضائی آن را نيز صادر كرده ايم. پذيرش اين حادثه و مسئوليت آن كم هزينه تر از جلوگيری از انتقال جسد به كانادا و ابعاد جهانی دادن به بازهم بيشتر به ماجراست.

 

چرا در آخرين لحظه همه تصميمات عوض شد؟

 

بموجب گزارشی كه برای انتشار در اختيار پيك قرار گرفته است:

در آخرين ساعات تصميم نهائی برای اعلام موافقت با انتقال جسد زهرا كاظمی به كانادا، يك گزارش محرمانه پزشكی قانونی نيز تسليم بيت رهبری شد. بموجب اين گزارش محرمانه، زهرا كاظمی در دوران بازداشت نيروی انتظامی، يعنی روزهای سوم و چهارم تيرماه با هدف شكنجه و درهم شكستن مقاومت او مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است. در جريان اين شكنجه ضربه مغزی به وی وارد می شود.

با آگاهی از اين گزارش، رهبر جمهوری اسلامی با تحويل جسد به كانادا مخالفت قطعی كرده و با ذكر اين جمله " بيش از اين آبروی نظام نبايد برود" موافقت خود را با دفن جسد در ايران اعلام كرده است.

عواقب ناشی از كشف اين شكنجه وحشيانه در كالبد شكافی و معاينه پزشكی در كانادا، همانگونه كه رهبر و اعضای بيت او نيز تشخيص داده اند، بمراتب بيش از شكستگی جمجمه زهرا كاظمی می توانست باشد.

بموجب اين گزارش، روز بعد از اين جنايت، هنگام انتقال زهرا كاظمی به اوين، او با شنيدن صدای بازجوی خود يكبار ديگر دچار تشنج عصبی شده و با فرياد شروع به افشاگری آنچه كه بر وی در زندان گذشته می كند، كه اين مورد درگزارش هيات تحقيق رياست جمهوری تنها در جمله "فحاشی زهرا كاظمی در زندان اوين؛ هنگام شنيدن صدای بازجوی خود) اكتفا شده است.

اين بخش از گزارش دريافتی پيك را، نامه ای كه يك پزشك جوان در باره آخرين ساعات عمر زهرا كاظمی در بيمارستان سپاه نيز تائيد می كند. او نيز در نامه درد انگيز خود عمدتا بر ظلم مضاعفی انگشت می گذارد به زهرا كاظمی بعنوان جنس دوم شده است. اين نامه را يكبار ديگر و با دقت در سايت پيك نت بخوانيد.

 

  

 

 

                      بازگشت به صفحه اول
Internet
Explorer 5

 

ی