pyknet پيك نت

گفتگوبا اسدالله بادامچیان - وبلاگ‌ يكبار مصرف چالش‌

موتلفه و بحران سازی؟

دهانتان را آب بكشيد!



كسی درقم، كفن اعتراضی نمی پوشد؟

اين رسوائی ها را امام زمان

به مشگينی گزارش نداده بود!

روزهای پنجشنبه و جمعه بجای پیکت ن، "پیک هفته" منت مشری شود. پیک هفته نشریه ایست متنوع، همراه با تصویر و صدا 

هنر و انديشه


گفتگو با

 قطب الدين صادقی

تئاتركُردی

درسراسركردستان

هفته نامه "روژهه لات"


دفاع عليزاده

از صدای زنان


زنان ايران
به ياد
آن" مرغ دريايی "
كه درهای تئاتر را
به رويش بستند!


اخلال
شهردار تهران
دركنسرت خواننده
"خيابان خوابها"


تابلوهای  محمد قاضی
كجاست؟


يلدای استبداد
هرگز درايران
پايدار نماند



مصاحبه تلويزيونی گوگوش
كوتاه نمی آيم


نشست خبری
شجريان
عليزاده


با يك ايست قلبی
"بشردوست"
سرفراز
از قله زندگی
پائين آمد!


 

اسناد علنی شده دولت آمريكا

رضاشاه، سردار نوسازی!

از مهتری سفارت انگليس

تا تخت خونين سلطنت نظامی

* از 1914 تا 1919، براثرفقر، نسل کشی و بيماری 11 ميليون از جمعيت 20 میلیونی ايران كم شد و تنها در سال 1956 بار دیگری جمعیت ایران به 20 میلیون رسید. درهمین فاصله پول نقد رضا شاه در بانك های خارج بالغ بر200 ميليون دلار بود و در بانك ملی تهران 50 ميليون دلار پول نقد داشت، كه در مقايسه با امروز، سر به دهها ميليارد می زند. * حق با مصدق بود كه گفته بود رضاشاه پول فروش نفت را به حساب های شخصی خود در خارج می ريزد.* 6 تا 7 هزار روستای ايران را به زور از مردم گرفت و به مالكيت خود در آورد و گران ترين قطعات جواهرات سلطنتی را در خارج فروخت.* رضا شاه را می خواستند از افريقای جنوبی به كانادا منتقل كنند اما اجل امانش نداد.

دوران خدمت درسفارت انگلیس بعنوان مهتر

درکنار اتومبیل مصادره شده مظفرفیروز در دوران سردار سپهی


"القدس العربی” چاپ لندن:

5 نشانه تدارك كاخ سفيد

برای سرنگونی نظام ايران


پيام فضلی نژاد

شگردی كهنه

- گسترش بی اعتمادی، بيرون زندان

- شكستن روحيه زندانی، دربازجوئی


شيرين عبادى

کاندیدای 14 گروه و تشکل

برای انتخابات رياست جمهوری

رد صلاحيت او با واكنش های بين المللی همراه خواهد شد


هاشمی رفسنجانی

يا يك سنگ آسياب

و يا له شدن ميان دو سنگ آسياب!

                                                    محمد قوچاني


نطق نماينده دو درصدی تهران را كور كردند!


حسن روحانی

كانديدای مشروط نه مشروطه!


كروبی در يك مصاحبه انتخاباتی شركت می كند


محاسبات رهبر و جناح راست بهم ريخت

اعلام حضور رفسنجانی

درانتخابات رياست جمهوری

رفسنجانی می خواهد با جبران شكست انتخابات مجلس ششم و آوردن آراء بالا، با رهبر و ستاد ضد اصلاحات طرف مذاكره و گفتگو قرار گيرد و به همين دليل بايد منتظر مذاكرات و مصالحه های بسيار جدی او با جبهه اصلاحات بود كه آراء مواج دارد و نه جبهه ضد اصلاحات و راست كه آراء ثابت 6 تا حداكثر 7 ميليونی دارد.


سال نو مبارک


حمله بنام دفاع

علی لاريجانی يكباره به ياد

عاليجناب سرخ پوش افتاده!


نان آوران خردسال

7 ميليون مترمربع قالی استثمار بافته اند

شمار كودكان خيابانی، امسال به 40 هزار می رسد


جناح راست

نه می تواند مانند گذشته عمل كند

و نه می تواند دمكرات شود!


غفوری فرد

ولايتی و لاريجانی

از سر راه هاشمی می روند كنار


نامه جبهه مشاركت قم به مراجع تقلید

سناريوی وبلاگ نويسان را

در قم روی صحنه آوردند!


ميزگرد مطبوعاتی فراكسيون جديد دفترتحكيم

جنبش دانشجوئی بايد با استراتژی

حاكميت يكدست "راست" مقابله كند


مصاحبه راديو ايران با سردبير راه توده
شعار رفراندوم
درخدمت وحدت جنبش  نه در جهت تفرقه آن!


مصاحبه سردبير راه توده با تلويزيونNITV
رفراندُم
حاكميت خود به سمت  تحميل آن از خارج می‌رود!


سهم خود را در بهره گیري از این روزنت بپردازید

این یگانه منبع درآمد پیک نت براي ادامه انتشار است.


 حساب بانكي پيك
S.G
.
Bardeh
 
Kontonr.: 277978300
 BLZ:100 700 24
 
DeutsheBank (Germany)

نشاني پستي پيك نت
 
KHMI
 
Postfach 210453
 10504 Berlin-Germany


13 دی  1383 -2 ژانویه 2005



زنان

در دو انتخابات

ايران وافغانستان

تركيب دولت جديد افغانستان، شايد به همان اندازه كه برای برخی فرماندهان دوران جنگ های داخلی در اين كشور غافلگير كننده بود، برای روحانيون و مخالفان اصلاحات در ايران نيز دردسرساز شده است. قبول كانديداتوری يك زن در انتخابات رياست جمهوری اين كشور و حضور همان زن دكتر "مسعوده جلال" در كنار دو زن ديگر در كابينه حامد كرزاى‌ رويدادی نيست كه بر انتخابات آينده رياست جمهوری در ايران تاثير نگذارد. شايد از انگيزه های تشويق گروه های 14 گانه طرفدار به ميدان آمدن شيرين عبادی برای انتخابات رياست جمهوری آينده اين نكته نيز باشد. بويژه آنكه اگر او به ميدان بيايد برای نخستين بار طی 25 سال اخير، يك زن از جمع خارج از طيف روحانيون حكومتی در چنين انتخاباتی شركت كرده است و دارای پايگاهی گسترده در ميان اقشار روشنفكر و ميانی جامعه، جوانان و مخصوصا زنان ايران است. دركابينه دولت جديد افغانستان، علاوه بر مسعوده جلال كه وزير امور زنان شده، صديقه بلخی نيز عهده دار تشكيلات شبه وزارتی شهدا و معلولين شده و آمنه افضلی وزير امور جوانان افغانستان.مسعوده جلال متولد 1342 می باشد و در سال1368 از دانشگاه كابل فارغ التحصيل پزشكی و سه سال بعد متخصص گوش حلق و بينى‌ شد . صديقه بلخى‌ در سال 1329 در كابل متولد و تحصيلات خود را در رشته شرعيات در اين شهر به پايان رساند و بعد به جمهورى‌ اسلامى‌ ايران مهاجرت كرده و به فعاليت سياسى‌ در ميان مهاجرين پرداخت . آمنه افضلی درحالی وزير امور جوانان اين كشور شده كه بر اساس آمار ارائه شده از سوى اداره احصائيه (سرشمارى) مركزى افغانستان، بيش از ۵۰ درصد جمعيت اين كشور را، جوانان زير سى سال تشكيل مى دهند.


مسكوبررسی می كند

خطر عضويت

اوكرائين درناتو

كنستانتين زاتولين مسئول شورای كشورهای مشترك المنافع در مسكو اعلام داشت: با توجه به نتايج انتخابات اخير در اوكرائين، در صورت پيوستن اين كشور به ناتو، روسيه بايد پيمان دوستی و مشاركت استراتژيكی خود با اين كشور را لغو كند. عضويت اوكرائين در ناتو چنان خطری مستقيم برای روسيه است كه اين كشور بايد در دكترين نظامی خود تجديد نظر كند.زاتولين كه درعين حال نماينده دومای دولتی روسيه است اضافه كرد: در پذيرش اوكرائين در اتحاديه اروپا ترديد بسيار وجود دارد.


تركيه و ايران
روابط متزلزل

روزنامه‌ حريت چاپ تركيه، در ارتباط با سفر كمال خرازی وزيرخارجه جمهوری اسلامی به اين كشور نوشت:
تركيه، ايران را بزرگترين خطر برای امنيت ملی خود می‌شناسد و روابط كنونی، با توجه به فعاليت‌های هسته ايران بسرعت می‌تواند دستخوش بحران شود.
در ادامه‌ی اين مطلب آمده است: در اين چارچوب مشاهده می‌شود كه تركيه در خصوص احتمال توان هسته‌يی و قدرت موشكی ايران بسيار نگران است. در همين ارتباط، تركيه سرگرم تنظيم استراتژی امنيت ملی است كه احتمالا تا دو ماه ديگر تدوين آن پايان خواهد يافت.
اين مقاله و مواضع احتمالی دولت تركيه، با توجه به پذيرش اين كشور در اتحاديه اروپا بسيار با اهميت است زيرا می‌تواند روی نوع مناسبات اتحاديه اروپا با جمهوری اسلامی تاثير بگذارد.


سخنگوی وزارت خارجه امريكا
دولت عراق مدارك كافی دخالت‌ ايران در آن كشور را دارد

ريچارد باوچر، سخنگوی وزارت خارجه آمريكا، در جلسه مطبوعاتی خود در پاسخ به اين پرسش كه "در جلسه مطبوعاتی وزارت دفاع امريكا كمك جمهوری اسلامی به شورشيان عراق از طريق مرزهای دو كشور مطرح شده و حتی از طريق دستگاه‌های حساس الكترونيكی اين دخالت كشف شده" گفت:

من درباره كنترل‌های حساس الكترونيكی صحبت نخواهم كرد. اما ما مسلما تلاش‌های مختلفی را توسط ايران برای حمايت از گروه‌ها و يا جهت دخالت در امور داخلی عراق مشاهده كرده ايم. تصور می‌كنم دولت عراق مدارك كافی در اين مورد در دست دارد. ما نيز درباره آن صحبت كرده ايم. ما دولت ايران را تشويق كرده ايم به بيانيه عمومی درباره حمايت از تماميت ارضی، استقلال، و اتحاد ملی عراق آنها نيز عمل كنند. آنها تعهد داده اند از رفت آمد تروريست‌ها در مرز جلوگيری كنند و از هرگونه دخالت در امور داخلی عراق خودداری كنند. اين تعهد در كنفرانس منطقه‌ای درباره عراق در 23 نوامبر كه در شرم الشيخ برگزار شد تكرار شد.

سوال: می‌توانيد درباره دخالت ايران مشخص تر صحبت كنيد؟

آقای باوچر: تصور نمی كنم در حال حاضر بتوانم. تا به حال بصورتی عمومی كمی در اين باره صحبت كرده ام. پيشنهاد می‌كنم به بيانيه‌های مختلف دولت عراق توجه كنيد، تصور می‌كنم آنها جرئيات بعضی از نگرانی‌های خود را ذكر كرده اند. ما هم همان نگرانی‌های آنها را داريم.


انتخابات عراق
و پيوند شيعه ها

ژنرال اسميت در جلسه مطبوعاتی پنتاگون، پيرامون روابط شيعيان عراق با جمهوری اسلامی و تاثير آن درانتخابات آينده عراق گفت:

«... دشوار است نفوذ ايران را در ميان شيعيان عراق اندازه گرفت. نگرانی هايی وجود دارد كه شيعيان عراق بی‌جهت تحت نفوذ ايران هستند. ليستی بنام ائتلاف متحد عراق يا شبيه آن ارائه شده كه از سوی آيت الله علی سيستانی نيز تائيد شده است. اين ليست شامل افرادی است كه ممكن است تحت نفوذ ايران باشند، ممكن هم هست نباشند، مشكل بتوان سنجيد كه نفوذ تا چه حد واقعی است. بياد داشته باشيد كه بعضی شيعه‌های عراق در اصل ايرانی هستند. شيعه‌های عراق هم شيعه اند. اما بازهم بياد داشته باشيد اين هر دو لزوما در يك جيب نمی گنجند!  بنابراين امكان نفوذ ايران و تاثير گذاری آن بر انتخابات آينده عراق وجود دارد اما اين تاثير گذاری تا چه حد و ميزان است، برای ما هم دقيقا روشن نيست.