pyknet پيك نت

به ابتكار وزارت خارجه امريكا

ستاد نظارت برانتخابات ايران

در امريكا تشكيل می شود!



مهم ترين پرسشی كه در يك مصاحبه فراموش شد

زنان در زندان ها ج. ا

چگونه حامله می شوند؟

روزهای پنجشنبه و جمعه بجای پیک نت، "پیک هفته" منتشر می شود. پیک هفته نشریه ایست متنوع، همراه با تصویر و صدا 

هنر و انديشه


بخش دوم گفتگو

با قطب الدين صادقی

كُردها

روی صحنه تئاتر


گفتگو با

 قطب الدين صادقی

تئاتركُردی

درسراسركردستان

هفته نامه "روژهه لات"


دفاع عليزاده

از صدای زنان


زنان ايران
به ياد
آن" مرغ دريايی "
كه درهای تئاتر را
به رويش بستند!


اخلال
شهردار تهران
دركنسرت خواننده
"خيابان خوابها"


تابلوهای  محمد قاضی
كجاست؟


يلدای استبداد
هرگز درايران
پايدار نماند


مصاحبه تلويزيونی گوگوش
كوتاه نمی آيم


نشست خبری
شجريان
عليزاده


با يك ايست قلبی
"بشردوست"
سرفراز
از قله زندگی
پائين آمد!


 

"اخطار نامه" رئيس مجلس خبرگان به رهبر،

 برای كنار رفتن از سر راه هاشمی

علی خامنه ای سد راه

هاشمی رفسنجانی شده

اين احتمال قابل پيش بينی است كه متاثر از كشاكش های علنی شده پشت صحنه، فضای اتنخابات رياست جمهوری با هدف حذف رقبا از صحنه، برای كسانی باز شود كه می توانند آراء مردم را بدست آورند و درعين حال بستن دست و پای آنها در طول چهار سال را، با بهره گيری از تجربه 8 سال گذشته عملی می دانند.


مجلس بخواهد، دولت می گويد

از پرونده حواريون امام زمان

دولت هم چيزهائی می داند!


مرتضوی: در زندان با وبلاگ نويسان رافت اسلامی شد

سخنگوی دولت: سخنان آزاد شدگان تكاندهنده است


نامه سرگشاده آيت الله اروميان

كشف يك ستاد جديد

امنيتی- قضائی موازی


آزادی، بی آزادی

اصلاحات به تعبير علی لاريجان

يعنی پيشرفت- توسعه- اخلاق!


ايران: اردن از خاندان سلطنتی در انتخابات عراق حمايت می كند

اردن: ايران درپی يك دولت دست نشانده خود در عراق است

كمال خرازی به اجلاس وزرای خارجه

همسايه عراق در پايتخت اردن نرفت


درجريان مصاحبه فرمانده نيروی انتظامی فاش شد

مجمع تشخيص

كشت ترياك درايران

را به مصلحت دانسته!


يك پرونده با چهار متهم

كاشفان ولی فقيه، سربازان گمنام

قوه قضائيه ولائی، مجلس فرمايشی


توپ فرمايشی

از توپخانه خالی و بی گلوله

كميسيون اصل 90 فرمايشی


 

 
زمانی برای
مستی اسب ها

 

دورانی برای رکود

سینمای ایران
 

بهمن قبادی، فيلمساز ايرانی

مشاور وزير فرهنگ عراق شد


ابطحی: اگر دستبرد به سايت من ادامه يابد

جزئيات را فاش خواهم كرد


30 درصد مسافركشهای تهران

تحصيلات دانشگاهی دارند!


بايستيد!

اگر می خواهيد كشور و جناح راست

سرنوشت مشترك پيدا نكنند!


همايش نهضت آزادی ايران

برای شركت درانتخابات آينده


منيژه حكمت

حمايت كارگردان فيلم زندان زنان

از رياست جمهوری مهدی كروبی


اسناد علنی شده دولت آمريكا

رضاشاه، سردار نوسازی!

از مهتری سفارت انگليس

تا تخت خونين سلطنت نظامی

* از 1914 تا 1919، براثرفقر، نسل کشی و بيماری 11 ميليون از جمعيت 20 میلیونی ايران كم شد و تنها در سال 1956 بار دیگری جمعیت ایران به 20 میلیون رسید. درهمین فاصله پول نقد رضا شاه در بانك های خارج بالغ بر200 ميليون دلار بود و در بانك ملی تهران 50 ميليون دلار پول نقد داشت، كه در مقايسه با امروز، سر به دهها ميليارد می زند. * حق با مصدق بود كه گفته بود رضاشاه پول فروش نفت را به حساب های شخصی خود در خارج می ريزد.* 6 تا 7 هزار روستای ايران را به زور از مردم گرفت و به مالكيت خود در آورد و گران ترين قطعات جواهرات سلطنتی را در خارج فروخت.* رضا شاه را می خواستند از افريقای جنوبی به كانادا منتقل كنند اما اجل امانش نداد.

دوران خدمت درسفارت انگلیس بعنوان مهتر

درکنار اتومبیل مصادره شده مظفرفیروز در دوران سردار سپهی


مصاحبه سردبير راه توده با تلويزيونNITV
رفراندُم
حاكميت خود به سمت  تحميل آن از خارج می‌رود!


سهم خود را در بهره گیري از این روزنت بپردازید

این یگانه منبع درآمد پیک نت براي ادامه انتشار است.


 حساب بانكي پيك
S.G
.
Bardeh
 
Kontonr.: 277978300
 BLZ:100 700 24
 
DeutsheBank (Germany)

نشاني پستي پيك نت
 
KHMI
 
Postfach 210453
 10504 Berlin-Germany


15 دی  1383 - 4 ژانویه 2005



سوء استفاده

آلمان و امريكا

از زلزله

زلزله در حاشيه اقيانوس هند و دهها هزار قربانی آن، فرصت بزرگی شد برای دو دولت امريكا و آلمان در سياست های داخلی و خارجی آنها!

درحاليكه تمام شبكه های مهم تلويزيونی جهان وسيع ترين پوشش خبری را به اين زلزله دادند، مهم ترين تصميمات برای گسترش جنگ در عراق و تثبيت حضور نظامی در امريكا گرفته شد و كاخ سفيد خود را آماده فصل دوم سياست جنگی جورج بوش در منطقه كرد. فصلی كه با نام "ايران" آغاز خواهد شد! اخبار عراق به سومين و گاه چهارمين خبر اين شبكه ها تبديل شد، درحاليكه خبرگزاری ها و تلويزيون های محلی می گويند و گاه نشان ميدهند كه جنگ در عراق حالت بمباران وسيع و وحشيانه به خود گرفته است. بهانه آن نيز ماجراجوئی های تروريستی است كه عملا به سود سياست امريكا در عراق تمام شده و دولت های عرب را بيمناك از دراز شدن دست جمهوری اسلامی در عراق، عملا يا به حامی علنی سياست بوش و يا مخالف خاموش او تبديل كرده است.

در آلمان نيز، يورش جديد رفرم اقتصادی كه پيش بينی می شد با واكنش های سنگين مزد بگيران و كارمندان و اقشار متوسط اين كشور در آغاز سال جديد همراه شود، عملا زير فشار خبری زلزله حاشيه اقيانوس هند، كه بی وقفه از تمام كانال های تلويزيونی اين كشور پخش می شود امكان بروز خبری نيافت.

جشن های آغاز سال جديد كه هميشه با وسيع ترين ومردمی ترين آتش بازی ها همراه است، امسال بدليل بيم و نگرانی مردم از اوضاع مالی و درآمدهايشان بسيار كم رونق بود، به شكلی كه ساعاتی پس از آغاز سال، مهم ترين خبر در ميان مردم همين كم رونقی آتش بازی های سال نو بود. دولت و دو حزب حاكم سوسيال دمكرات و سبزها نگران واكنش مردم بدنبال آغاز مرحله دوم رفرم های اقتصادی بودند كه فشاری است سنگين به اقشار ميانی جامعه به سبك اقتصاد امريكا. زلزله ياوری شد برای اين دولت، چرا كه فورا اعلام كردند مردم برای كمك به زلزله زدگان حاشيه اقيانوس هند امسال پول صرف آتش بازی آغاز سال نكردند، و اين درحالی است كه فقط چند كنسرن بزرگ، به سبك و سياق خود( تبليغات) چنين آمادگی را اعلام داشتند و نه مردمی كه از ترس وضع بد اقتصادی خود در سالی كه آغاز شده، حتی درخريد معمول كريسمس نيز صرفنظر كردند. دولت و سخنگويان آن، به اين ترتيب، با آنكه پيش بينی كرده بودند بيشترين توضيحات توجيهی را در ارتباط با رفرم اقتصادی بايد در آغاز سال نو بدهند، با بهره گيری از اخبار زلزله اقيانوس هند خود را از صحنه كنار كشيدند و كار تبليغات و انحراف افكار عمومی را دادند بدست تلويزيون ها و مطبوعات!


ایران، عراق و کره شمالی

در مرکز توجه سیاست

خارجی امریکا

ماكس بوت يكی از كارشناسان امنيت ملی از موسسه شورای روابط خارجی گفت: سياست خارجی آمريكا در مورد هر سه كشور عراق، ايران و كره شمالی با سياستش در زمينه مبارزه با تروريسم گره خورده است و موفقيت انتخابات عراق برای آمريكا حياتی است . جمهوری اسلامی، عراق و كره شمالی كه جرج بوش در دور نخست رياست جمهوريش آنها را محور شرارت خواند، در صدر دستور كار دولت او در دور دوم اقامتش در كاخ سفيد جای خواهد داشت.. وی ادامه داد : ادامه خشونت و ناآرامی در عراق برای آمريكا عواقبی به مراتب گسترده تر از مرزهای فقط عراق دارد . سناتور جرج بايدن از حزب دموكرات آمريكا و عضو كميته روابط خارجی سنای اين كشور كه به تازگی از عراق ديدن كرده نیز معتقد است جرج بوش در دوره دوم رياست جمهوريش بايد تصميم بگيرد كه تا چه حد می خواهد به ايران و كره شمالی فشار آورد؟  و اين مشكل را حل كند .


زنان

در دو انتخابات

ايران وافغانستان

تركيب دولت جديد افغانستان، شايد به همان اندازه كه برای برخی فرماندهان دوران جنگ های داخلی در اين كشور غافلگير كننده بود، برای روحانيون و مخالفان اصلاحات در ايران نيز دردسرساز شده است. قبول كانديداتوری يك زن در انتخابات رياست جمهوری اين كشور و حضور همان زن دكتر "مسعوده جلال" در كنار دو زن ديگر در كابينه حامد كرزاى‌ رويدادی نيست كه بر انتخابات آينده رياست جمهوری در ايران تاثير نگذارد. شايد از انگيزه های تشويق گروه های 14 گانه طرفدار به ميدان آمدن شيرين عبادی برای انتخابات رياست جمهوری آينده اين نكته نيز باشد. بويژه آنكه اگر او به ميدان بيايد برای نخستين بار طی 25 سال اخير، يك زن از جمع خارج از طيف روحانيون حكومتی در چنين انتخاباتی شركت كرده است و دارای پايگاهی گسترده در ميان اقشار روشنفكر و ميانی جامعه، جوانان و مخصوصا زنان ايران است. دركابينه دولت جديد افغانستان، علاوه بر مسعوده جلال كه وزير امور زنان شده، صديقه بلخی نيز عهده دار تشكيلات شبه وزارتی شهدا و معلولين شده و آمنه افضلی وزير امور جوانان افغانستان.مسعوده جلال متولد 1342 می باشد و در سال1368 از دانشگاه كابل فارغ التحصيل پزشكی و سه سال بعد متخصص گوش حلق و بينى‌ شد . صديقه بلخى‌ در سال 1329 در كابل متولد و تحصيلات خود را در رشته شرعيات در اين شهر به پايان رساند و بعد به جمهورى‌ اسلامى‌ ايران مهاجرت كرده و به فعاليت سياسى‌ در ميان مهاجرين پرداخت . آمنه افضلی درحالی وزير امور جوانان اين كشور شده كه بر اساس آمار ارائه شده از سوى اداره احصائيه (سرشمارى) مركزى افغانستان، بيش از ۵۰ درصد جمعيت اين كشور را، جوانان زير سى سال تشكيل مى دهند.


مسكوبررسی می كند

خطر عضويت

اوكرائين درناتو

كنستانتين زاتولين مسئول شورای كشورهای مشترك المنافع در مسكو اعلام داشت: با توجه به نتايج انتخابات اخير در اوكرائين، در صورت پيوستن اين كشور به ناتو، روسيه بايد پيمان دوستی و مشاركت استراتژيكی خود با اين كشور را لغو كند. عضويت اوكرائين در ناتو چنان خطری مستقيم برای روسيه است كه اين كشور بايد در دكترين نظامی خود تجديد نظر كند.زاتولين كه درعين حال نماينده دومای دولتی روسيه است اضافه كرد: در پذيرش اوكرائين در اتحاديه اروپا ترديد بسيار وجود دارد.