ايران

پيك

                         
 
 

 

زيبائي

آنچه در شهر پيدا می شود

در حكومت يافت می نشود!

                    

امروز آخرين تغييرات وزراء در مجلس مورد بررسی قرار می گرفت. آقای خاتمی هم آمده بود تا از وزراء دفاع كند. بعد از صحبت های آقای صفدر حسينی، وقتی می خواست كه به سوابق آقای ناصر خالقی وزير جديد كار اشاره نمايد، ضمن ابراز آشنايی با وی از موقعی ياد كرد كه ناصر خالقی جوانی زيبا بود. همهمه ای در مجلس درگرفت. مثل اينكه اصلاً صحبت از زيبايی خلاف شأن و شرع است.

ولی بعد از چند لحظه كه ياد قيافه خيلی از همكارانم در دولت افتادم، ناخودآگاه فكر كردم كه چرا رئيس جمهور در انتخاب ساير وزراء، اينقدر به اين ملاك زيبايی بی توجه بوده است!

****

اين آقای دعايی هروقت بعضی از وزراء و نمايندگان را می بيند می گويد جزء جماعت مه پيكران است. و بلافاصله می گويد من و ايشان از خداوند حسن يوسف می خواستيم، صوت داوود به ما داد!

انصافاً آقای دعايی رئيس روزنامه اطلاعات خيلی خوش ذوق است.

خوشبختانه جماعت مه پيكران حكومت هم آنقدر زياد است كه به قول ظريفی گويا خداوند در روز خلقت آنان توجه ويژه ای به حضرت داوود داشته و لطف بسيار كمی به حضرت يوسف!

*****

آقای خاتمی هم كه اين همهمه را ديد مثل اينكه متوجه همين نكته شده بود و ديد مجلس نظم خود را از دست می دهد، فوری گفت ان الله جميل و يحب الجمال، يعنی خداوند زيباست و زيبايی را دوست دارد.

بخصوص شيرين تر از همه وقتی بود كه يكی از چهره های سرشناس مه پيكر مجلس آمد تا با آقای خاتمی ديده بوسی كند او گفت شما در اينجا زيباتر از من پيدا نمی كنيد! آقای خاتمی نگاه بامزه ای به من كرد و خنده ای بامزه تر.

*****

همه اش كه نبايد در اين مجالس از سياست حرف زد. بالاخره اين علم زيبايی شناسی كه بی دليل به وجود نيامده است! (عنوان انتخاب پيك است)

 

 

  
 
                      بازگشت به صفحه اول
Internet
Explorer 5

 

ی