ايران

پيك

                         
 
 
 

در پيك نت شماره ديروز بخوانيد
مصاحبه ابطحی درباره رفسنجانی را جمع كردند

ديروز مصاحبه‌ای در مورد انتخابات با سايت آفتاب وابسته به مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت داشتم. آن را می‌توانيد اينجا بخوانيد. حتی خبرنگار سرشناس سايت آفتاب در مقدمه نوشته كه مصاحبه محافظه كارانه‌ای كرده ام! ولی چون در اين مصاحبه مفصل، در بخش كوتاهی دوران نا امنی سياسی آقای هاشمی رفسنجانی در دوره ی گذشته را نقد كرده بودم، با بازتاب تند روزنامه‌های رسالت و جمهوری اسلامی و بعضی دوستان آقای رفسنجانی روبرو شدم. سايت آفتاب هم مصاحبه ی مرا، حتی از آرشيو خود هم پاك كرد!

البته در همين جا از دست اندركاران سايت آفتاب كه با من مصاحبه كردند، ممنونم ها!

                           ****************************

اين مقدمه را برای اين گفتم كه نه تنها دوستان آقای رفسنجانی كه علاقه مندان به همه ی كانديداها بايد به آن توجه كنند، اگر جلو نقد كردن شخصيتها گرفته شود، نشانه ی محبوبيت و قدرت آنها نيست، بخصوص كه اگر در آستانه ی آزمون انتخابات باشند. انتخابات يعنی توجيه كردن افكار عمومی. وقتی شخصيت هايی مثل آقای رفسنجانی، لاريجانی، كروبی، معين و ولايتی كه هر كدام در بين مردم دارای پرونده ی كاری و سياسی هستند كانديدا می‌شوند، بايد اذهان عمومی را نسبت به نقاط منفی و مثبت تاريخچه ی خود توجيه كنند. طبعآً اگر علاقه مندان به آقای هاشمی برای نا امنی سياسی و فرهنگی دوران رياست جمهوری ايشان، افكار عمومی را توجيه نكنند، نمی توانند انتظار اقبال مردم را داشته باشند.راهكار عملی حفظ و ايجاد آزاديهای اجتماعی و سياسی بزرگترين شاقول اندازه گيری جامعه برای رأی دادن خواهد بود.

                         *********************************

دوست خوبم آقای جبارزاده كه از طرفداران آقای هاشمی رفسنجانی است در مجلس و در پاسخ به گفته‌های من فرموده اند كه اگر در دوران آقای هاشمی وحشت و رعب بود، پس خاتمی و ابطحی چطور به صحنه ی سياسی وارد شدند؟ ما چرا با آقای جبارزاده نسبت به گذشته بحث كنيم؟ خاطره‌ای است كه خود مردم و آقای جبارزاده از آن ايام كم و بيش اطلاع دارند و دلايل انتخاب آقای خاتمی را می‌دانند. بهتر اين است كه به اين سخن با ديد خوش بينانه برخورد كنيم و آن اينكه اگر آقای هاشمی رئيس جمهور شدند، رعب و وحشت در جامعه نخواهد بود. اگر چنين نظری دارند كه تمام نقد بنده نيز همين را اشعار می‌داشت ما هم از آن رفتار استقبال می‌كنيم.

             **********************************

حالا بعد از همه ی اين حرفها، چه بايد كرد كه مردم احساس كنند حضورشان در انتخابات برای آينده شان ضروری است؟ فكر كنم لااقل در ايام انتخابات مردم نقش بايد داشته باشند!

 

تلاش امريكا برای همسو ساختن تركيه
 با طرح حمله نظامی امريكا به ايران
 

 روزنامه "البيان"، چاپ امارات عربی متحده نوشت: آمريكا تحرك برای قانع‌‏كردن تركيه به‌‏منظور مشاركت اين كشور در حمله بين‌‏المللی عليه ايران را از طريق يك مكانيزم دفاعی مشترك آغاز كرده است كه مبارزه با گسترش سلاح هسته‌‏ای نيز در اين مكانيزم دفاعی وارد می‌‏شود.

مطبوعات تركيه فاش كردند كه "داگلاس فيث"، معاون وزير دفاع آمريكا و مهندس و طراح استراتژی دفاع دولت "جرج بوش"، پيشنهادی را به دولت تركيه برای تشكيل يك مكانيزم مشترك بين دو كشور در خصوص آنچه به سياست دفاعی منطقه‌‏ای و جهانی جديد آمريكا مربوط می‌‏شود، ارائه كرده است.

روزنامه "جمهوريت" چاپ تركيه به نقل از منابع بسيار نزديك به "داگلاس فيث" نوشت: امريكا خواهان همكاری بين تركيه و آمريكا برای مبارزه با سلاح‌‏های هسته‌‏ای در منطقه و با اشاره به ايران است.

 

 

اعتصاب معدنچيان البرز عليه خصوصی سازی

800 كارگر "معدن زغال سنگ البرز غربی” از 12 روز قبل در اعتصاب بسر می‌برند. كارگران اعتصابی به خصوصی سازی غير قانونی معدن و اخراج كارگران اعتراض دارند اما مقاماتی كه تاكنون با اعتصابيون مذاكره كرده اند منكر خصوصی سازی و خطرات معيشتی و شغلی شده اند كه كارگران را تهديد می‌كند.

يكی از نمايندگان كارگران گفته است:

بدنبال زلزله سال 1369 معدن را به صورت مقطعی به پيمانكار واگذار كردند و به بهانه كاهش بار مالی 3600 كارگر اين معدن را به 800 نفر تقليل دادند. اين كارگران كه در قالب موارد بيش از 16 سال سابقه كار داشتند. از سال 1380 شركت " تهيه و توليد " به بهانه كيفيت نامناسب، بلوك شمالی اين معدن را تعطيل كرد كه با اين اقدام نيز 174 كارگر ديگر به خيل بيكاران كشور پيوست .
منطقه لوشان به دليل كوهستانی و كويری بودن امكان اشتغال زايی در بخش‌های كشاورزی را ندارد و از سه روستای " رحمت آباد" , "خورگام " و " فاراب " در حال حاضر 70 هزار خانواده كارگر از اشتغال به كار در اين معدن ارتزاق می‌‏كنند.

اين نماينده كارگری اضافه كرد:

حتی در ملاقات حضوری با رياست جمهوری در جريان بازديد وی از لوشان، به صورت مستقيم مشكلات را مطرح كرديم كه ايشان در حضور جمع دستور اكيد دادند كه معدن را نبايد تعطيل كنيد، زيرا موقعيت منطقه به خطر می‌افتد. حتی ديوان عدالت اداری به نفع كارگران رای داده است، اما بازهم مديريت از اجرای آن سرباز زد.

در سال 1369 به يكباره با پيمانكاری رو به رو شديم كه مديريت اين شركت پيمانكار، رياست حراست سابق معدن البرز غربی بود. او در عمل كاری انجام نمی داد، فقط حقوق را از كارفرما می‌گرفت و به كارگران پرداخت می‌كرد و در اين ميان مبالغ هنگفتی را بدون تحمل كوچكترين زحمتی به جيب زد .

شورای تامين تشكيل و در آن به كارگران حق داده شد و فرمانده سپاه و حوزه سياسی - امنيتی شهرستان نيز بر اجرای آن مهر تاييد زد، اما هيچ يك از مسوولان حاضر به پذيرفتن مصوبات قانونی نبوده و از اجرای آن سرباز می‌زنند. نتيجه اين خودسری اعتصابی است كه اكنون به پايان دو هفتگی آن می‌رسيم.

 

توسعه تصاعدی ايدز در ايران

ايدز در سه ماه گذشته به ١٠ برابر ميزان قبلی رسيده و در صورت ادامه كنترل اين رشد به صورت تصاعدی تا ١٠٠ برابر در سال آينده افزايش می‌يابد.

آمار مبتلا بهHIV / ايدز، تا سه ماه قبل حدود ٧٥٠٠ نفر بود كه اين آمار با توجه به ثبت موارد جديد به ١٠ هزار نفر رسيده است . بنابراين در حالی كه در گذشته هر سه ماه حدود ٢٠٠ تا ٣٠٠ نفر به تعداد مبتلايان ثبت شده افزوده می‌شد اين بار حدود ٢٥٠٠ نفر يعنی معادل ١٠ برابر ميزان قبلی است.

 

امريكا در تدارك حمله نظامی
180 پرواز هواپيماهای جاسوسی
امريكا برفراز آسمان كره شمالی

دولت كره شمالی اعلام كرد كه در ماه ژانويه امريكا 180 پرواز جاسوسی برفراز اين كشور انجام داده است. اين پروازها با هدف جمع آوری اطلاعات لازم جهت حمله نظامی به اين كره شمالی است.

 خبرگزاری رسمی كره شمالی با مخابره اين خبر، اضافه كرد كه امريكا با جمع آوری اين اطلاعات گام‌‏های نظامی و عملی را برای يك حمله‌‏ پيشگيرانه و غافلگيرانه عليه كره شمالی را بر می‌دارد. هواپيماهای جاسوسی امريكا كه درجريان پرواز در آسمان كره شمالی شناسائی شده اند از هواپيماهای آمريكايی از نوع U2، RC-135 ،E-3 ،EP-3 اعلام شده است.

 

  
 
                      بازگشت به صفحه اول
Internet
Explorer 5

 

ی