ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

انفجار در آبادان و دزفول
حاکمیت امنیتی- نظامی- اعدامی
خوزستان را به کام جدائی می‌برد

 
 
 
 
 

انفجار همزمان دو بمب ساعتی در فرمانداری‌های دو شهر دزفول و آبادان علاوه بر خسارات ساختمانی و مالی، موجب مجروح شدن چند از مردم این دو شهر شد.

 در فرمانداری آبادان بمب در دستشویی این ساختمان کارسازی شده بود و زمانی منفجر شد که فرماندار و اعضای شورای شهر جلسه داشتند.  در دزفول بمب در یکی راهروهای عبوری ساختمان فرمانداری کار گذاشته شده بود.

همزمان با این دو انفجار، بخشی از خوابگاه دخترانه شهر اهواز نیز طعمه حریق شد که دلیل و انگیزه و نحوه مقابله با آن گزارش نشد.

این انفجارها که انفجارهای ماه گذشته اهواز را کامل می‌کند، خواه نا خواه حکایت از حمایت‌های برون مرزی – بویژه از خاک عراق- دارد و در نوع خود نتیجه و یا عکس العمل حادثه سازی‌هائی است که تیم‌های نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی می‌کنند و یا کمک‌هائی است که از نهادهای نظامی و امنیتی به گروه‌های شبه نظامی در داخل خاک عراق می‌شود. بخش دیگری از این حادثه سازی‌ها می‌خواهد زمینه جدائی خوزستان از ایران را فراهم سازد، اما بخش مهم تری که باید آن را برجسته کرد نحوه روبرو شدن حاکمیت با خواست‌های مردم، عکس العمل سرکوب و آغاز اعدام دستگیر شدگان بمب گذاری‌ها، تحمیل نماینده مجلس به مردم، تبعیض میان اهل سنت و اهل تشیع و باز کردن هر گرهی در جمهوری اسلامی به زور و خشونت، اعدام و زندان است. ادامه این روش،‌بی‌شک در نقاط دیگری از ایران نیز همان نتایجی را خواهد داشت که اکنون در خوزستان به بار آورده است.