ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
  وزارت کشور متولی فعالیت دانشجویان شده
ادامه تظاهرات و اعتراضات در دانشگاه تهران
 
 
 
 

 

شماری از اعضای سابق انجمن اسلامی دانشجویان چند دانشکده‌ دانشگاه تهران در اعتراض به نحوه‌ برگزاری انتخابات انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده‌ها، مقابل دفتر ریاست این دانشگاه جمع شدند. آنها شعارها‌یی برای آزادی و فعالیت آزاد دانشجویان دادند و با خواندن سرود یار دبستانی من، خواستار پاسخگویی مسوولان دانشگاه به نحوه‌ برگزاری انتخابات انجمن اسلامی دانشکده‌های دانشگاه تهران شدند. این تجمع با ابتکار فراکسیون دموکراسی خواه دانشگاه تهران برگزار شد.

«مجتبی بیات» عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت(طیف علامه) و عضو سابق شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده‌ علوم اجتماعی دراین اجتماع اعتراضی گفت:

انجمن اسلامی یک تشکل مدنی است که مبتنی بر آرای تک تک دانشجویان است. شاید بگویید تاریخ انجمن اسلامی این را نشان نمی‌دهد اما انجمن اسلامی در تاریخ خود و امروز می‌تواند به عنوان نهاد واسط میان حاکمیت و دانشجویان به عنوان نماینده‌ی مردم عمل کند. امروز انجمن اسلامی به عنوان یک تشکل دانشجویی در درون دانشگاه و برآمده از دانشگاه در شرایطی که جامعه با فقدان نهادهای مدنی واقعی روبروست می‌تواند از حقوق اقلیت‌ها، زنان و قومیت‌های مختلف و گروه‌های مطرود جامعه دفاع کند. قصد دارند فضای دانشگاه را ببندند و کاربه جایی رسیده‌ که اگر یک انجمن اسلامی بخواهد برنامه‌ای برگزار کند قبل از مسوولان دانشگاه، باید مسوولان وزارت کشور نظر دهند.

این تجمع که با بحث‌های موافقان و مخالفان نیز همراه شد، با صدور بیانیه ای پایان یافت.