ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
  مغلطه‌های هفتگی سخنگوی دولت
وزارت خانه‌ها مستقل از دولت‌اند!
پیدا کنید رابطه ناخنک میلیاردی به صندوق ذخیره ارزی زدن را با کاهش واردات بنزین و وظائف خطیر( البته معمولی) دولت.
 
 
 
 

 

مصاحبه‌های هفتگی( البته گاه دو تا سه هفتگی!) سخنگوی دولت (سخنگوی سابق شورای نگهبان) خود به خود یک طنز خبری است. غلامحسین الهام به سبک روحانیون بالای منبر می‌رود و در پاسخ به سئوالات از همه چیز می‌گوید ‌بی‌آنکه راجع به اصل موضوع مورد سئوال حرف بزند. خیلی تعارف تکه پاره می‌کند و به امید بدست آوردن دل خبرنگاران به داخل ساختمان ریاست جمهوری بر می‌گردد. از جمله نکات خنده دار در میان پاسخ‌هائی که او به سئوالات می‌دهد( که در واقع نمی دهد!) جدا کردن حساب دولت از وزارتخانه‌هاست. گوئی هر وزارتخانه یک دولت مستقل است! بنابراین الهام معلوم نمی شود سخنگوی چی و کی است؟

چند چشمه از این پاسخ‌ها را به نقل از آخرین مصاحبه مطبوعاتی او که دیروز در تهران انجام شد را بخوانید:

1- یکی از خبرنگاران در باره سخنان اخیر وزیر بازرگانی در ارتباط با نقش خبرنگاران و رسانه‌ها در ایجاد اختلال در بازار و هم‌چنین نحوه‌ برخورد این وزیر با خبرنگاری که سوال طرح کرده بود پرسید.  

 الهام پاسخ داد: این موضوع یک مساله‌ دو طرفه است و جنبه‌ عمومی نداشت. دراین پایان سال این مسائل را به دل نگیرید!

2- خبرنگار دیگری درباره اظهارات روز یکشنبه رئیس‌جمهور مبنی بر این ‌که کارخانه‌ای با قیمت شش میلیارد تومان در گذشته به قیمت پانصد میلیون تومان به بخش خصوصی واگذار شده و هم‌چنین پی‌گیری دولت در ارتباط با متخلفان پرسید.

الهام پاسخ داد: سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و دستگاه‌های نظارتی مرتبط باید این امر را پی‌گیری کنند. پی‌گیری قضایی آن مربوط به دستگاه‌های ذکر شده است.

3- یک خبرنگار دیگر در باره ماجرای تظاهرات طلاب هدایت شده از قم، در برابر ساختمان سفارت انگلستان در قلهک تهران پرسید. الهام گفت:

شما اصل این مساله را از آقای آصفی را پرسیده‌اید، جزییات آن را نیز از آقای آصفی بپرسید. وزارت خارجه دستگاه مستقلی است و باید از آن دستگاه جویا شوید.

4- یک خبرنگار دیگر درباره طرح صدور کارت خبرنگاری توسط دولت ( طرحی که جامعه مطبوعاتی ایران بشدت با آن مخالفت کرده است) پرسید. الهام گفت: در این مبحث دولت وارد نشده و اگر مساله‌ای مطرح شده از سوی وزارت ارشاد بوده است. ولی ساماندهی و حمایت از حقوق خبرنگاران موضوع منفی نیست.

5- از سخنگوی دولت پرسیده شد چرا اسناد مذاکرات مقامات ایرانی و اروپایی در ارتباط با پرونده‌ هسته‌یی منتشر نمی شود؟

الهام که گوئی وزارت خارجه در جوف و جمع دولت نیست، با دادن وعده سر خرمن گفت: ما خود نیز از این امر استقبال می‌کنیم و وزارت امور خارجه اسناد مربوط به مذاکرات هسته‌ای را در وقت قانونی خود برای روشن و شفاف شدن اذهان مردم منتشر خواهد کرد. ( معلوم نشد که اگردولت استقبال می‌کند، چرا خودش منتشر نمی کند؟!)

  

چند نمونه بالا که مقدمه و موخره اش بسیار طولانی تر از اصل پاسخ است را با پاسخ‌های زیر به مهم ترین مسائل روز دولت و مملکت در کنار هم قرار دهید تا بهتر دانسته شود چرا سخنگوی دولت خاتمی ( رمضان زاده) باید بخاطر مصاحبه‌های مطبوعاتی اش محاکمه شود و الهام لابد جایزه بگیرد و تشویق هم بشود!

 

از سخنگوی دولت، پرسیده شد عده‌ای مطرح می‌کنند قطع درختان لویزان به این دلیل بوده که آنها تحت تاثیر فعالیت‌های هسته‌ای ایران آلوده شده‌اند و ایران برای این‌که آژانس متوجه نشود این کار را انجام داده است.

 الهام گفت: من این مسئله را به شدت تکذیب می‌کنم. گویی برخی به دنبال جوسازی هستند. این سوال و مباحث بیشتر شوخی است تا جدی. (مراجعه کنید به گزارش مطبوعات جهانی در همین ارتباط و در همین شماره پیک نت)

خبرنگار دیگری بحث چندین ماهه دو شغله بودن در دولت احمدی نژاد را پرسید. همان ماجرا معروف عضویت در شورای شهر و درعین حال عضویت در کابینه دولت، که حتی مجلس هم آن را مغایر قانون تشخیص داده است. الهام به آنکه به روی خود بیآورد که این موضوع را می‌خواهند تا انتخابات بعدی شورای شهر کش بدهند تا این دوره تمام شود و احتمالا تاج زاده عضو مشاور شورای شهر با رفتن یک عضو شورا به کابینه وارد شورای شهر نشود گفت: عضویت در شورای شهر شغل محسوب نمی‌شود.

 

رشد یک میلیارد دلاری!

از سخنگوی مغلطه کار دولت، درباره صندوق ذخیره ارزی و چپاول آن نیز سئوال شد. پاسخ سخنگو را، بویژه در بکار بردن "رشد" را بخوانید:

 

"رشد چشمگیری در برداشت از صندوق ذخیره‌ ارزی ایجاد نشده و این رشد در حدود یک میلیارد دلار است. مضافا تکالیفی که امسال برای دولت پیش‌بینی شده تکالیف ویژه‌ای است؛ مانند بحث ساماندهی حمل و نقل، تاسیس نیروگاه هسته‌یی و افزایش بازپرداخت تعهدات ارزی و تامین نیازمندی‌های بهداشت و درمان کشور و کاهش واردات بنزین ..."

 

این که هر دولتی در گذشته همین وظائف را داشته و بنابراین شمارش کردن وظائف دولت چه ارتباطی با دست درازی به صندوق ذخیرارزی است همان اندازه مغلطه است که وصل کردن کاهش واردات بنزین به ناخنک زدن میلیاردی به این صندوق!