جهان و ايران

        www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
  نماینده امریکا در سازمان ملل:
با شورا و‌بی‌شورا، به ایران باید حمله کرد
 
 
 
 

 

اظهارات ریچارد پرل همزمان است با تکرار مواضع جان بولتون سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد که روز یکشنبه نیز در نشست سالانه شورای روابط عمومی آمریکا و اسرائیل (ایپک) آن را تکرار کرد. او گفت که ایران اگر به درخواست‌های جامعه جهانی تمکین نکند با عواقب دردناکی مواجه خواهد شد. آمریکا تنها به شورای امنیت اتکا نمی کند بلکه از آن به عنوان ابزاری برای بسیج جامعه جهانی استفاده خواهد کرد.

"شورای امنیت احتمالا یک رهیافت تدریجی برای حل این مسئله اتخاذ می‌کند. اما این بسیار حیاتی است که ما از شورای امنیت برای بسیج افکار عمومی جهانی علیه ایران استفاده کنیم. ما قطعا به شورای امنیت به عنوان تنها وسیله برای حل این مشکل اتکا نمی کنیم. ایران دو سال است که با لحن دوگانه خود جامعه جهانی را به بازی گرفته است. ایران اعتبار سازمان ملل متحد را به خطر انداخته و شورای امنیت باید هرچه زودتر دست به اقدامی بزند."

بولتن با اشاره به سخنان تحریک آمیز احمدی نژاد که عملا به سیاست استراتژیک امریکا در منطقه خاورمیانه کمک کرده است، گفت:

اگر تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی توسط دولتی که رهبر آن خواستار محو کشور دیگری از نقشه جهانی شده است نگرانی امنیتی نیست، پس چیست؟ تاخیر در برخورد با ایران مقابله با برنامه‌های اتمی این کشور را دشوار تر خواهد کرد.