ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
  اعتراف بادامچیان به
انشعاب‌های جدید در جبهه راست
 
 
 
 

 

قائم‌مقام دبيركل موتلفه‌ اسلامي در یک مصاحبه خبری، که فاقد ادبیات سیاسی و بیشتر به  ادبیات نشریه شلمچه شبیه بود، علاوه بر تعبیرهائی که درباره اصلاحات بکار برد و می‌خوانید، به نکته مهمی اشاره کرد که کمتر مورد توجه خبرگزاری‌ها و مطبوعات داخلی قرار گرفت. بادامچیان دراین مصاحبه و در حالیکه فوائد انسجام را بر می‌شمرد اعتراف کرد:

"با وجود امكان شكل‌گيري تشكل‌هايي جديد در جريان اصول‌گرا انسجام اين جريان در سال آينده بيشتر خواهد شد. "

این که انشعاب و انشقاق چگونه می‌تواند به انسجام کمک و آن را تقویت کند، سئوالی است که باید از بادامچیان که تاریخ احزاب در دانشگاه تدریس می‌کند پرسید! آنچه بادامچیان با این زبان به آن اعتراف کرده، روشن تر از روز است. حتی در مجلس هفتم نیز طیف راست به چند گروهبندی تقسیم و عملا جبهه ای که درانتخابات مجلس و ریاست جمهوری سر هم شده بود عملا متلاشی شده است. بر سر پست و مقام در کابینه و دولت هم جنگ و جدال موتلفه با آبادگران و فرماندهان نظامی بزودی بیش از گذشته از پرده بیرون خواهد افتاد.

اما آن ادبیات چاله میدانی، استاد تاریخ احزاب در دانشگاه که باید از دهان بادامچیان خواند اینست:

"اصلاح‌طلبان جرياني مرده است و از مرده چه توقعي مي‌توان داشت. مردم مجددا به سمت اين جريان برنمي‌گردند و در سال آينده نيز ممكن است آنها تنها در قالب يك گروه متعصب فاقد اقبال مردمي فعاليت كنند؛ زيرا هيچ‌كس حاضر نيست مملكت را دوباره به دست آنها بسپارد. "