جهان و ايران

        www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
  اولین گام تحریم ایران
جلوگیری از سفر خارج
مقامات جمهوری اسلامی
 
 
 
 

 

نیکلاس برنز، معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفت:

ایران از خط قرمز بین‌المللی عبور کرده است و جامعه بین‌المللی باید در مقابل ایران بایستد. پیام امروز به ایرانی‌ها این است: شما بسیار جلو رفتید؛ از خطوط قرمز بین‌المللی عبور کردید و دست به فعالیت‌های غنی‌سازی زده‌اید که هیچ کس نمی‌خواهد شما این کار را انجام دهید و باید شورای امنیت در این رابطه به ایران فشار وارد کند.

پرونده هسته‌ای ایران، به شورای امنیت ارجاع خواهد شد، مگر این‌که یک عقبگرد آشکاری اعلام شود. من انتظار دارم که شورای حکام آژانس، سند 30 روز پیش را مورد تأیید قرار دهد و این مسئله اکنون به طور کاملاً فعالانه ای از سوی شورای امنیت جایی که این پرونده باید در آن باشد، پذیرفته می‌شود.

برنز درباره طرح تحریم‌های اولیه علیه ایران در شورای امنیت گفت: اعمال محدودیت برای سفر مقامات ایرانی و بکار گیری سیستم‌های مالی بین الملی در این باره  نخستین گام است. همین ما از اروپا و دیگر کشورها خواهیم خواست تا به تحریم‌های مالی و مسافرتی مقامهای ایرانی بپیوندند.

تام کیسی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز با رد تلویحی طرح روسیه گفت:

غنی‌سازی محدود به آن می‌ماند که به یک زن باردار گفته شود: تو کمی باردار شو!  ما با هرگونه مهلت و یا ضرب‌الاجل جدیدی برای ارجاع  ایران به شورای امنیت مخالفیم و انتظار داریم در آینده نزدیک، ایران به شورای امنیت ارجاع شود.