ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
  درآستانه هفته پایانی محکومیت گنجی
معصومه شفیعی
گنجی پس از آزادی باید
تاریخ دهه اول انقلاب را بنویسد
 
 
 
 

 

در آستانه آخرین هفته محکومیت اکبر گنجی و آزادی احتمالی او، معصومه شفیعی، همسر اکبر گنجی طی سخنانی در مراسم بزرگداشت روز جهانی زن که از سوی کمیسیون زنان و حوزه شمال تهران جبهه مشارکت برگزار شده بود، به یادآوری خاطرات دوران شش ساله حضور همسرش در زندان گفت: اولین روزی که همسرم بازداشت شد و به حضور مرحوم قاضی مقدس رفتم، هنوز در حال و هوای انقلاب بودم و فکر می‌‏کردم که آن شعارهای اول انقلاب وجود دارد. عکس‌‏های گنجی در جبهه را با خود برده بودم و به قاضی مقدس نشان دادم، او گفت این عکس‌‏ها ارزشی ندارد، من هم خواستار پنج روز فرصت شدم تا گنجی را به خانه ببرم تا بچه‌‏ها شب عید نفهمند که پدرشان به زندان افتاده است. من هیچ کینه‌‏ای از قاضی مقدس ندارم و به خاطر خودم قلبم را صاف کرده‌‏ام؛ قلب انسان باید آنقدر جلا داشته باشد که جایگاه خدا شود. آن روز تلاش کردم گریه نکنم. در مقابل قاضی مقدس گریه نکردم اما بعد تا خانه گریه کردم. آن روز تنها روزی بود که در این شش سال ناامید شدم. تمام مدت به این جمله فکر می‌‏کردم که انقلاب فرزندان خود را می‌‏خورد.

من از گنجی می‌‏خواهم تاریخ دهه اول انقلاب را بنویسد و بگوید که آن موقع چه روحیه‌‏ای داشته است. افکار عمومی می‌‏تواند قضاوت کند که چه کسانی روی حرفشان پایداری کرده‌‏اند و اینکه الان کسانی خلاف شعارهای اوایل انقلاب عمل می‌‏کنند، مربوط به همه نیست و باید حساب‌‏ها را از هم جدا کرد.

من دراین شش سال فقط برای گنجی دعا نکردم، بلکه برای آزادی همه زندانیان دعا کردم و امیدوارم هیچ‌‏کس در هیچ جای دنیا به خاطر عقیده‌‏اش به زندان نرود.