ديدگاه‌ها

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

پرونده
نوروز باستانی
با 500 هزار
تومان پول پست
به وین رسید
و. دوباره

 
 
 
 
 

امروز رفته بودم پیش دکتر محمد میرشکرایی, رئیس پژوهشکده مردمشناسی تا در مورد رد شدن پرونده نوروز تو یونسکو باهاش حرف بزنم. در بین حرفهاش به نکته ای اشاره کرد و گفت که اینو جایی چاپ نکنم. منم به قولم وفادار موندم و جایی چاپ نکردم ولی چون خیلی جالبه روی تارنمای شخصی ام می‌گذارم. دکتر میرشکرایی می‌گفت: ما پرونده نوروز رو فرستادیم به مقر یونسکو. این پرونده اون قدر سنگین بود که فقط 500 هزار تومان پول پستش شد و دو روز قبل از پایان مهلت به وین رسید. آخه پرونده نوروز در 10 کشور بود. مسئولان یونسکو باید پولی را به پست می‌دادند و آن را تحویل می‌گرفتند، ولی چون مسئولیتی در این باره ندارند آن را به نمایندگی ایران در یونسکو سپردند.
 مسئولان ایرانی باید 190 هزار تومان می‌پرداختند تا می‌توانستند این پرونده را بگیرند و به یونسکو تحویل دهند، اما آنها به خاطر 190 هزار تومان این پرونده را دو هفته در پستخانه نگه داشتند. پرونده ای که سالها برای تکمیل آن وقت صرف شده بود.

خلاصه اینکه ما کلی بدبختی کشیدیم و ایران مجبور شد از پستخانه آنجا استعلام بگیره که مسئولان یونسکو باور کنند که ما این پرونده رو سر موقع فرستادیم.

مسئولیت پذیری را در نمایندگی‌های ایران در نقاط حساس ببینید!