ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
  حکومت یکدست ولایت فقیه!
تصویب بودجه 85
با 155 رای از 286 رای
 
 
 
 

 

لایحه بودجه 1385 کل کشور، در آخرین روزهای سال و با عجله و زیر فشاری که از بیرون به مجلس وارد می‌آمد و محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس منتقل کننده آن از محافل خارج مجلس به داخل مجلس بود تصویب شد. بودجه با 155 رای موافق، 35 رای مخالف و 10 رای ممتنع و از مجموع 203 رای اخذ شده تصویب شد.  در این رای گیری 23 نماینده اساسا شرکت نکردند و چند ده نماینده نیز طبق معمول هفته‌های اخیر در مجلس نبودند و غیبت داشتند. مجلس 290 نماینده باید داشته باشد. شهرستان بم هنوز نماینده ای ندارد و 3 نماینده فراکسیون اکثریت نیز به عضویت کابینه محمود احمدی‌نژاد در آمده‌اند. به این ترتیب مجلس 286 نماینده دارد.

بخشی از درآمدهای در نظر گرفته شده در بودجه بادهواست و معلوم نیست وصول شود یا نه، بخش عمده و اساسی آن نیز متکی به صدور نفت و قیمت کنونی نفت درجهان است. دو تکه گاهی که با اولین جرقه جنگ در ایران و آتشباری در خلیج فارس با نوسان‌های عظیم روبرو خواهد شد. هم قیمت نفت و هم ممکن و یا غیر ممکن شدن صدور نفت ایران.

بدین ترتیب است که تصویب بودجه امسال دولت را حتی نمایندگان مجلس هم جدی و دراز مدت ارزیابی نکردند! جنگ و جدالی بر سر تقسیم آن شد و دولت هم برای یار گیری و از تصویب گذراندن آن، لایحه بخشش 10 میلیارد ریالی به هر نماینده، به بهانه باز شدن دست آنها برای آبادگری در محل نمایندگی خود را داد، اما نه آن بخشش ممکن و عملی شد و جنگ و جدال‌ها ریشه دار و متکی به آگاه ساختن واقعی مردم بود. ارقامی را به سبک گزارش‌های بانک مرکزی منتشر کردند که متخصصان شاید چیزی از آن سردر آوردند اما 99 درصد مردم نه!