جهان و ايران

        www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

پیشنهاد سناتور امریکائی در ابوظبی
تشکیل پلیس بین المللی
برای عبور نفت از خلیج فارس
ترجمه پیک نت از گلف نیوز

 
 
 
 
 

در ابوظبی کنفرانس بنام " کنفرانس مرکز مطالعات و تحقیقات استراتژیک امارات متحده عربی " تشکیل شد. دراین کنفرانس سناتور سابق امریکایی ( گری‌هارت) پیشنهاد تشکیل یک نیروی نظامی بین المللی در خلیج فارس را با نام "پلیس بین المللی نفت" ارائه داد.

روزنامه "گلف نیوز" چاپ امارات نوشت که این سناتور خواستار تشکیل یک نیروی بین المللی برای کنترل جریان نفت در منطقه شد.‌هارت در این کنفرانس منطقه خلیج فارس را برای جهان بسیار حساس و استراتژیک دانست و گفت که بخش مهمی از نفت مورد نیاز جهان از طریق خلیج فارس تامین می‌شود و ما نمی توانیم آنرا تنها متعلق به ملت‌های خاصی تصور کنیم و حفاظت آنرا در نظر نگیریم.

او افزوده است ما باید یک نیروی بین الملل مثل UN2 و یا یک نیروی بین المللی جدید ایجاد کنیم. او همچنین گفت: "ما نمی خواهیم آمریکا را در جنگ خلیج 3 و یا شاید 4 و 5 ببینیم. پس راه حل چیست؟ بیائید خلیج فارس را تحت  فرمان و حفاظت یک نیروی بین الملل درآوریم تا جریان آزاد نفت را کنترل کند."

در این کنفرانس بسیاری از شیوخ امارات و شخصیت‌های بارز عربی حضور داشتند؛ از جمله محمد الدوری سفیر صدام حسین در سازمان ملل. الدوری این پیشنهاد را غیر ممکن دانست و پیشنهاد تشکیل نیروئی از سوی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس شد و اضافه کرد: می‌دانم که امریکا این طرح را نمی پذیرد.

روزنامه گلف نیوز پیشنهاد سناتور امریکایی را، با عنوان بزرگ و نخست خود منتشر و حتی آن را بعنوان یک پیشنهاد، در سایت اینترنتی خود به نظرخواهی گذاشت.