ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

بیانیه کوتاه و کامل دانشگاه سیستان و بلوچستان
شاکی، همان خاطی است
نه دانشگاه گورستان است
نه شهید شایسته تدفین اجباری!

 
 
 
 

 

انجمن اسلامی دانشگاه سیستان و بلوچستان، پیرامون حوادث روزهای گذشته دانشگاه صنعتی شریف بیانیه ای صادر کرده است که جان کلام این حادثه و بیان انگیزه‌های حادثه سازان پشت صحنه است. این شاید برای نخستین بار طی 9 سال گذشته باشد که ازمیان تمام انجمن‌های اسلامی و حتی تمام سازمان‌های سیاسی (از جبهه مشارکت تا حزب جدید اعتماد ملی) یک انجمن اسلامی، بیانیه ای بدین دقت و از آن مهم تر، بدین کوتاهی و به دور از پرگوئی و پرنویسی رایج سیاسی، درباره یک حادثه سیاسی صادر می‌کند. با تحسین و احترام این بیانیه را بصورت کامل منتشر می‌کنیم:

 

رقص عدالت

 «پیشوایان عدالت برای پیشکش کردن تحفه خود باید ابتدا درک درستی از معنای آن داشته باشند. نه شهید شایسته تدفین اجباریست، نه دانشگاه بایسته گورستان. این‌بی‌احترامی از هر دوسوی آن  محکوم است. اصرار به اینگونه حرکتهای ناصواب حتی به قیمت ضرب و شتم دانشجویان معترض، در این روزها که هر فعالیت دانشجویی بشدت تحت نظارت است؛ تنها یک معنا دارد که همانا به رخ کشیدن توانایی در سرکوب و ناشنوایی بدیهی ترین اصول انسانی است. امروز کسانی که ‌بی‌مهابا و‌بی‌نیاز از پاسخگویی به حریم نخبگان کشورمان یورش می‌آورند؛ در یک بیانیه علنی می‌خواهند بگویند که  زور موجد حق است و برای اثبات حق خویش، هر امر ناصوابی را به عمد تصویب و اجرا می‌کنند.

اگر چه حفظ حیثیت دانشگاه و حرمت شهید؛ برخورد با خاطیان و اعاده حیثیت دانشجو و مجازات مسئولین اصلی حمله به نخبگان کشور حق مسلم ماست؛  اما بارها به چشم خویش دیده ایم که چشمان فرشته عدالت نابیناست. پس از حوادثی اینچنینی همواره این حادثه دیده گانند که بازخواست می‌شوند. خاطی همان شاکیست. پس شرط عقل نیست که هوشیار نباشیم.»