جهان و ايران

        www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

اطلاعیه حزب کمونیست اتریش
استفاده از سوخت اتمی درایران
بدون کنترل جهانی ممکن نیست
ترجمه عسگر داوودی- برای پیک نت

 
 
 
 
 

حزب کمونیست اتریش طی اطلاعیه ای دیدگاه‌های خود را در رابطه با وقایع اخیر خاورمیانه و خاور نزدیک اعلام داشت. با توجه به مذاکرات اتمی و سیاسی جمهوری اسلامی در وین و استقرار دفتر مرکزی آژانس اتمی دراتریش، اطلاعیه حزب کمونیست اتریش از ویژگی مضاعفی نیز برخوردار است. اطلاعیه از سایت اینترنتی حزب کمونیست اتریش برگرفته و ترجمه شده است.

در این اطلاعیه علاوه بر دخالت‌های امپریالیستی در مناطق مختلف جهان وخاور میانه، بررسی مسئله فلسطین واسرائیل، تولید انرژی هسته از طرف جمهوری اسلامی و نسبت به احتمال حمله نظامی به جمهوری اسلامی از طرف ناتو وآمریکا نیز اظهار نظر شده است.

در رابطه با اتهام تولید سلاح اتمی از سوی ایران، حزب کمونیست اتریش نوشت:

ما داشتن سلاح اتمی را به هیچ عنوان نمی پذیریم، این موضوع نه تنها جمهوری اسلامی، بلکه دیگر کشور‌های جهان را نیز شامل می‌شود. از سوی دیگر چه ضمانتی وجود دارد که تولید انرژی هسته‌ای حتما به قصد استفاده صلح آمیز باشد؟ تا زمانی که ضمانتی مستدل برتولید و استفاده صلح آمیزاز انرژی هسته ای موجود نباشد، ضروری است که کنترل سازمان‌های مسئول بین المللی برتولید این نوع انرژی در جهان اعمال گردد، تا راه سوء استفاده نظامی از آن بسته شود. ما از جمهوری اسلامی دعوت می‌کنیم تا همکاری لازم وهمه جانبه ای را با مسئولین سازمان جهانی انرژی هسته ای انجام دهد و اجازه دهد تا  بازرسی‌ها و کنترل‌های ضروری از طرف این سازمان جهانی انجام گیرد. بدین ترتیب جمهوری اسلامی همانگونه که خود ادعا می‌کند، اگر واقعا دارای نیت سوء نباشد، اجازه تولید انرژی هسته ای را بدون مانع ومخالفتی دارا خواهد بود.»

در بخش دیگری از این بیانیه، بدون نام بردن مستقیم از جمهوری اسلامی و با اشاره به ادعاهای ضد امپریالیستی رهبران جمهوری اسلامی آمده است:

« ما بر این نکته تاکید داریم که در بعضی از در گیری‌های موجود جهانی، ادعای مبارزه به خاطر خدمت به مردم و ایجاد دموکراسی، واقعا به قصد آلتر ناتیو سازی بر ضد جهانی سازی امپریالیستی نیست. نیرو‌هائی مایلند در منطقه ای از جهان به عنوان یک قدرت جلوه گر شوند. هدف آنها عدم تمکین از قوانین و مقررات بین المللی و اظهار وجود به عنوان یک قدرت‌ بی‌همتای منطقه ای است. ادعای خروج از سیطره جهانی سازی امپریالیستی با روش‌های نادرست، صرفا ادعائی است ‌بی‌نتیجه. تاریخ غلط بودن این شیوه‌ها را بار‌ها ثابت کرده است. مدعیان مبارزه با امپریالیسم اگر واقعا دارای صداقت هستند، ضروری است که در اتحاد با جنبش‌هائی عمل کنند که برای ایجاد جهانی نو مبارزه می‌کنند، جهانی که در آن از نئولیبرالیسم و جنگ اثری نباشد.