ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
  دکتر یزدی:
رسانه‌ها را نباید تبدیل به سخنگویان دولت کرد
 
 
 
 

 

خبرگزاری انتخاب : دکترابراهیم یزدی دبیرکل نهضت آزادی ایران وجود رسانه‌‏های آزاد را ویژگی تمدن جدید و موجب بقای نظامها برشمرد و گفت: اگر رسانه‌‏ها نتوانند فساد و انحرافات را به آگاهی مردم برسانند، جامعه از درون می‌‏پوسد و سقوط می‌‏کند. مشکل برخی رسانه‌‏ها در کشور ما این است که به جای وظیفه اطلاع رسانی خود، سخنگوی دولت شده‌‏اند. رسانه‌‏ها اگر درست عمل کنند، می‌‏توانند منجر به بقای نظام شوند و این امری است که منع‌‏کنندگان فعالیت آزاد رسانه‌‏ها به آن توجه نمی‌‏کنند. اگر قدرت در یک جا متمرکز شود، فساد می‌‏آورد، آزادی مطبوعات می‌‏تواند کشور را در برابر فساد واکسینه کند. بنابراین اگر می‌‏خواهیم فضای کشور سالم بماند، باید رسانه‌‏ها را تقویت کنیم.

دکتر یزدی درباره انقلاب 57 گفت:

این که می‌‏گویند در انقلاب مردم ایران دست خارجی‌‏ها درکار بوده است را اصلا قبول ندارم، البته قدرتهای خارجی نسبت به انقلاب ایران‌بی‌تفاوت نبوده و نخواهند بود.

آمریکایی‌‏ها نگران گرایش ایران به سوی شوروی بودند، لذا برژینسکی در سفری که در همان زمان انقلاب به ایران داشت، با نظامیان دیدار کرد. چرا که معتقد بود ائتلاف نظامیان و روحانیون می‌‏تواند ایران را نسبت به این امر حفظ کند. دلیلش هم این بود که روحانیون مخالف شوروی و کمونیست بودند.