ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه
تقلید از فرهنگ احمدی نژادی
وزیر امور خارجه انگلستان
"هَنگ" کرده، دری وری میگوید!

 
 
 
 

 

حمیدرضا آصفی سخنگوی وزارت امور خارجه، در نشست هفتگی خود با خبرنگاران داخلی و خارجی به سئوالات مهمی که با وی درمیان گذاشته شد، پاسخ‌هائی داد که نه تنها بار دیپلماتیک نداشت، نه تنها از زیرکی برای گریز از پاسخ صریح برخوردار نبود، بلکه لحنی خیابانی داشت. آصفی نخواست پاسخ بدهد و یا پاسخی بدهد که درگیری‌های جدید دیپلماتیک برای جمهوری اسلامی به بار آورد، اما ناتوان از این گریز، خود به سوژه ای برای خبرگزاری‌های داخلی و خارجی تبدیل شد.

 از سخنگوی وزارت خارجه در باره سخنرانی جامع و دقیق وزیر خارجه انگلستان که حاوی اطلاع از ریز مسائل در جمهوری اسلامی بود، سئوال شد. آصفی گفت:

 

من متن سخنرانی را که برای استراو تهیه شده بود، چند بار خواندم و هیچ ارتباط منطقی و پیوستگی در اجزای آن ندیدم. یک مشت خزعبلات تهیه شده بود و متاسفم که یک دیپلمات برجسته قبل از اینکه آن را بخواند، مطرح کرد! ظاهرا مغز آقایان "هنگ" کرده است و به "دری وری" گفتن افتاده‌اند.

 

از آصفی پرسیدند، چرا سفیر انگلستان را در ارتباط با سخنرانی وزیرخارجه انگلستان احضار نکرده اید؟ او که نمی دانست به چه زبانی بگوید نمی خواهیم بیش از این آنها را تحریک کنیم و دردسر جدیدی بسازیم، گفت:

یک موقع بحث‌های منطقی مطرح است و سفیر را احضار می‌کنند و می‌گوید که حرف حسابشان چیست، ولی وقتی حرفها "دری وری" است، احضار سفیر خیلی ضرورت ندارد!( سخنرانی وزیر خارجه انگلستان هنوز از روی صفحه اول پیک نت قابل دریافت و مقایسه با ادعای سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی است.)

آصفی که ظاهرا به او گفته بودند هنوز امید به روسیه و مخالفتش در شورای امنیت هست، در پاسخ به سئوالی در ارتباط با گفتگوهای ادامه دار با روسیه گفت:

 

مذاکرات، مذاکرات خوبی بود، طرفین دیدگاههای خود را مطرح کردند و توافق شد که پرونده هسته‌ای ایران، در چارچوب آژانس حل و فصل شود!( توجه داشته باشید که پرونده در شورای امنیت است!)

 

وی با اشاره به اینکه ایران در حال حاضر با روسیه، چین و اروپا در حال مذاکره‌است، خاطرنشان کرد: این مذاکرات و گفت‌وگوها تا رسیدن به نتیجه ادامه می‌یابد.

 

آصفی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص موضع روسیه در شورای امنیت در قبال پرونده هسته‌ای ایران گفت: روسها گفته‌اند که معامله نمی‌کنند و ما نیز امیدواریم که همینگونه باشد. روسها در مذاکرات روز گذشته تاکید داشتند که پرونده ایران باید در چارچوب آژانس حل گردد و از اقدام‌های تند پرهیز شود، حالا اینکه در شورای امنیت فردا و پس فردا چه می‌گذرد، من علم غیب ندارم.

 حمیدرضا آصفی" سخنگوی درباره احتمال مذاکره با آمریکا نیز گفت: اول بگذارید آمریکا موضع بگیرد، آن موقع ایران شرایط خود را برای مذاکره اعلام می‌کند.

شاه بیت مصاحبه سخنگوی وزارت خارجه این جمله در پاسخ به سئوالی در باره بیانیه شورای امنیت است. او گفت:

شاید شورای امنیت بگوید که پرونده ایران در آژانس بررسی شود ، این موضع را ایران رد نمی‌کند!( البته هیچ خبرنگار داخلی به سخنگوی وزارت خارجه نگفت که اگر در آنجا قابل حل بود که به شورای امنیت نمی رفت و اگر زرنگ بودید همانجا مسئله را حل می‌کردید که حالا بازگشت به عقب را یک موفقیت ندانید!)