ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

علیرغم اعلام جرم خانواده قربانیان سقوط C130
فرمانده نیروی هوائی سپاه
فرمانده نیروی زمینی سپاه شد

 
 
 
 

 

اخیرا و بدنبال کشته شدن فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران درجریان سقوط هواپیمای سرداران سپاه، علی خامنه ای محمدرضا زاهدی فرمانده نیروی هوائی سپاه را جانشین فرمانده کشته شدن نیروی زمینی کرد. سرتیپ پاسدار زاهدی هنوز پاسخ لازم را در ارتباط با سقوط هواپیمای حامل خبرنگاران نداده است که از هوا به زمین آمده و از فرماندهی نیروی هوائی به فرماندهی نیروی زمینی می‌رسد.

رهبر در حکم وی یاد آور شده: شما را که دارای سوابق درخشان در طول دوره‌ دفاع مقدس و پس از آن می‌باشید به فرماندهی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب می‌کنم.

همزمان با همین انتصاب، پدر یکی از خبرنگاران قربانی سقوط هواپیما c 130 طی نامه سرگشاده ای خطاب به رئیس دادسرای نظامی و مدیرکل حقوقی صدا و سیما از فرمانده وقت نیروی هوائی(همان که اکنون فرمانده نیروی زمینی شده) شکایت کرد. پدر علیرضا افشار که در جریان سقوط هواپیمای خبرنگاران جزو کشته شدگان بود نوشت:

با آگاهی کامل فرمانده نیروی هوایی از فرسودگی و نقض فنی و خارج از استاندارد بودن هواپیمای ساقط شده با نگرش به اشکالات فنی که روز قبل از سانحه در پرواز داشته است و براساس شنیدها با توجه به برنامه پروازی آن هواپیمای معیوب که در سه مرحله تغییر یافت، از فرمانده نیروی هوایی شکایت و پیگرد قانونی نامبرده را خواستارم.