جهان و ايران

        www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
  حمله بازدانده اتمی
حمایت نخست وزیر انگلستان
از تهدید‌های شیراک علیه ایران
 
 
 
 

 

نخست‌وزیر انگلیس از سخنان تهدید آمیز رئیس‌جمهوری فرانسه که در آن ایران را غیر مستقیم تهدید به تهاجم اتمی کرده بود حمایت کرد. تونی بلر از جمهوری اسلامی خواست تا دست از حمایت از تروریسم بردارد. این اظهارات پس از مصاحبه مشترک مطبوعاتی مقتدا صدر و علی لاریجانی در تهران و سفر تبلیغاتی احمدی نژاد به سوریه و دیدار با سران گروه‌های اسلامی فلسطین معنای روشن و صریحی دارد.

آسوشیتدپرس ضمن گزارش سخنرانی بلر از لندن و در نشست ماهانه نخست وزیر انگلستان نوشت که  "تونی بلر" ضمن حمایت از سخنان ژاک شیراک درباره استفاده از بمب اتم علیه کشورهای دیگر گفت: «من با ارزیابی شیراک از خطر موجود در جهان کنونی موافقم. ایران فعالانه از تروریسم در خاورمیانه حمایت می‌کند و درباره اتفاقات در سوریه نیز ابهامات بسیار جدی وجود دارد. دولت‌های ایران و سوریه باید بدانند برای ادامه روابط دوستانه تنها یک بنیان وجود دارد و آن پایبندی به تعهدات بین المللی و حمایت نکردن از تروریسم در دیگر کشورها است. اما متاسفانه در شرایط کنونی، وضعیت این‌گونه نیست.  البته ما هیچ تمایلی به عملیات علیه مردم داخل ایران یا سوریه نداریم. بهبود روابط، در صورت تداوم حمایت این کشورها از آن نوع فعالیت‌هایی که در چند سال گذشته در منطقه شاهد بوده ایم ممکن نخواهد بود.

 نخست‌وزیر انگلیس در باره  کنفرانس "هولوکاست" در تهران که از ابتکارات دولت احمدی نژاد و برخی فرماندهان سپاه است گفت:

این اقدام تکان‌دهنده، مضحک، احمقانه و مستحق هر صفت دیگری است که به ذهنتان برسد. تعجب خواهم کرد اگر دولت یا کشور جدی بخواهد کوچکترین اعتباری به این کنفرانس بدهد.
 شاید احمدی نژاد باید خودش بیاید و شواهد هولوکاست را در کشورهای اروپا ببیند.
 من قویا از گفته‌های شیراک درباره تهدیدهائی که از جانب کشورهای خودسر، کشورهایی ناقض توافقنامه‌های بین‌المللی و کشورهایی که بدنبال تولید بمب اتم هستند متوجه جهان است، حمایت می‌کنم.