ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

24 ساعت دلهره در فرودگاه مهرآباد
شورش از ترس سقوط
 در هواپیما جده- تهران

 
 
 
 
 

شورش در یک هواپیمای پرواز جده- تهران باعث فرود اجباری این هواپیما در شیراز شد و سرانجام پس از 24 ساعت تاخیر به تهران رسید!

هواپیمائی که حجاج ایرانی را از جده به تهران می‌آورد، قرار بود ساعت 5 و نیم صبح ششم بهمن در فرودگاه مهرآباد تهران به زمین بنشیند. از این هواپیما تا ساعت 12 خبری نشد. میان کسانی که به استقبال مسافران خود آمده بودند شایعه ربوده شدن هواپیما بسرعت بالا گرفت تا بالاخره از بلند گو و سپس از سیمای جمهوری اسلامی اعلام شد هواپیما بدلیل شرایط بد هوا در شیراز به زمین نشسته است. با توجه به اینکه گزارش وضع هوا قبل و بعد از این ادعای دروغ از رادیو و تلویزیون پخش شده و هیچ اشاره ای به خرابی وضع جوی در آنها نشده بود، این دروغ بر باور مردم مبنی بر ربوده شدن هواپیما افزود.

هواپیما، سرانجام پس از 24 ساعت تاخیر به تهران رسید. از بلند گوی فرودگاه ورود هواپیما به آسمان تهران در ساعت 2 و نیم بامداد اعلام شد. مردم خسته و عصبی که در سالن انتظار بودند "هو" کردند. بلند گو اعلام کرد هواپیما به زمین نشسته. مردم هو کردند. دو بار دیگر نیز خبر نشستن هواپیما بر باند فرودگاه اعلام شد و هر دوبار دیگر هم مردم دسته جمعی هو کردند. دیگر از بلند گو خبری اعلام نشد تا آنکه ساعت 7 و نیم صبح بالاخره مسافران سروکله شان از دالان عبور پیدا شد. دروغی که شب قبل در باره شرایط بد جوی برای فرود هواپیما به مردم گفته بودند خیلی زود افشاء شد. مسافرانی که وارد سالن شدند شرح آنچه را در هواپیما و در شیراز گذشته بود را به مستقبلین دادند. بموجب این گزارش‌ها:

 در آسمان شیراز حال یکی از مسافران بهم می‌خورد. دختر این مسافر که کنار دست او نشسته بوده، از بیم خطر جانی برای مادرش جیغ می‌کشد. مسافرانی که در هواپیما بوده اند فکر می‌کنند هواپیما در حال سقوط است و آنها نیز شروع می‌کنند به جیغ و فریاد. افسران امنیتی پرواز که خودشان هم نمی دانستند چرا یکباره در داخل سالن هواپیما شورش شده سعی می‌کنند توضیح بدهند که هیچ خطری هواپیما را تهدید نمی کند. مردم به طرف این افسران حمله می‌کنند، درجه‌های آنها را می‌کنند و کتکشان می‌زنند. همه در انتظار برخورد هواپیما با زمین بودند و در وحشت کامل. سرانجام هواپیما در فرودگاه شیراز به زمین می‌نشیند و مسافران متوجه می‌شوند سقوطی در کار نبوده است. مسافربه یک سالن در بسته و قرنطینه منتقل می‌شوند. دراینجا نیز شورش دوم شروع می‌شوند. مسافران در قرنطینه شروع به اعتراض می‌کنند و وقتی کسی به حرف و تقاضایشان برای انتقال به تهران گوش نمی کند شروع می‌کنند به شکستن در و شیشه‌های قرنطینه.