ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

تصمیم جلسه سران
توسط‌هاشمی رفسنجانی
روحانیون طراز اول قم
ازبرخی تصمیمات مطلع شدند

 
 
 
 
 

هاشمی‌ رفسنجانی به بهانه شرکت در همایش اندیشه‌های قرآنی امام خمینی (ره) وارد شهر قم شد. وی که ظاهرا برای مطلع کردن روحانیون طراز اول حکومتی از تصمیمات جلسه اخیر سران نظام راهی قم شده، طی سخنانی گفت:

دشمنان انقلاب در داخل و خارج که آمریکا و اسراییل هستند،‌ حالت تهاجمی یافته‌اند. ما جز در مقطعی در اول انقلاب، این تهاجم بی‌سابقه را نداشته‌ایم. به علاوه آنها برای دخالت بهانه پیدا کرده‌اند. البته این حالت مقطعی است و إن‌شاءالله اگر صلاحیت داشته باشیم، خداوند حافظ ماست. ما تدبیر می‌کنیم و خداوند راه را پیش می‌برد.

میدان نبرد و درگیری را جدی‌تر کرده‌اند و وارد بحث‌های جدی شده‌اند، ما هم این بحث‌ها را جدی می‌گیریم . اکنون وارد مقطع جدیدی شده‌ایم که البته نمی‌توانم وارد مسائل جزئی شوم. در این موقعیت ویژه‌، به روح مجاهدت و مبارزه و دفاع نیاز داریم.»

رفسنجاني با آیات فاضل لنکرانی، ناصر مکارم شیرازی، موسوی اردبیلی، جوادی آملی، نوری همدانی، شبیری زنجانی، صانعی، میرزاجواد تبریزی، بهجت، صافی گلپایگانی و  سیدجوادشهرستانی دیدار کرد ودر باره مسائل کشور سخن گفت.

نوری همدانی از کشیده شدن جناح بندیهای سیاسی به حوزه انتقاد کرد و از‌هاشمی رفسنجانی خواست که در این زمینه نقشی موثر ایفا کند و از بروز چنین مسائلی ممانعت نماید.

هاشمی رفسنجانی در پاسخ به انتقاد نوری همدانی مبنی بر کشیده شدن جناح‌بندی‌های سیاسی به حوزه، گفت: «اختلافات سیاسی رنج‌آور شده بطوری که دشمنان درگیریهای خود با ما را علنی‌تر کرده‌اند. اینکه در این شرایط با همدیگر درگیر شویم کار جاهلانه‌ای است.»

هاشمی رفسنجانی با آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی  و صافی گلپایگانی نشست‌های خصوصی برگزار کرد.

هاشمی با آیت‌الله مشکینی نیز جداگانه دیدار و گفتگو کرد.