ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

احمد جنتی

از اول باید علاف نمی شدیم

و کار اتمی خودمان را می کردیم

اگر کوتاه بیائیم، فردا می گویند حقوق بشر و صلح خاورمیانه

احمد جنتي در نماز جمعه گذشته، خطبه های جنگی- اتمی خواند. بخش هایی از سخنان او که کارپایه دولت کنونی و بخش عمده ای از سیاست های داخلی و خارجی جمهوری اسلامی را در زیر می خوانید. اهمیت این سخنان در آنست که مشابهت کامل دارد با آنچه که احمدی نژاد می گوید و آنچه که بصورت رسمی و بیانیه ای از دهان این و آن در طول هفته  های اعلام می شود.

جنتی در مورد مسائل اتمی ایران، درست خلاف آنچه که از روز شنبه (دیروز) وزیر خارجه و دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت:

 

«... شخصا معتقدم كه ما از همان ابتدا در ارتباط با پرونده‌ هسته‌يي اشتباه كرديم. با تهديد گفتند به شوراي امنيت ارجاع‌ تان مي‌دهيم، قدم اول را در جهت عقب‌نشيني برداشتيم و با تهديدهاي بعدي قدم‌هاي دوم و سوم را. اين‌ها با مترسك شوراي امنيت جلوي تحقيقات ما را گرفتند. اين چه دنيايي است؟ چه رسوايي است؟ آن‌ها به ما مي‌گويند حق تحقيق نداريد. ما اقدامات داوطلبانه‌اي در اين زمينه انجام داده‌ايم و هرچه به حرف آن‌ها رفتيم، حرف اول خود را تكرار كردند. ما از همان ابتدا بايد كار خود را مي‌كرديم و آن‌ها نيز كار خود را. اگر اين اتفاق مي‌افتاد ما اينقدر علاف نمي‌شديم.

آري، ما انقلاب كرده‌ايم و هر كس خربزه مي‌خورد پاي لرز آن مي‌ايستد. ما به خاطر اينكه انقلاب كرديم و شعار استقلال، آزادي و انقلاب حسيني را سر داديم بايد هزينه نيز بپردازيم، ما بايد راه خود را ادامه دهيم.

اين كشورها بايد سر عقل بيايند و كاري نكنند كه براي خود و جهان خسارت‌هايي ايجاد كنند و اگر ديوانگي كردند مطمئنا ضررهايي كه آن‌ها مي‌كنند بيش از ضرري است كه ما مي‌پردازيم. گويي عده‌اي به دنبال اين هستند كه ما ضرر كنيم، حتي اگر خود نيز ضرر كنند غافل از اين كه ملت ما ايستاده است و در راهپيمايي بيست و دوم بهمن نيز همين را نشان داد.

جنتي گفت: اي آمريكا، اي غربي‌ها بدانيد كه فرهنگ غربي و آمريكايي رو به سقوط و رو به اضمحلال و نابودي است. شما با دست خودتان در اين دنيا چه چيزي آباد گذاشته‌ايد؟ آيا اخلاق را آباد كرديد در حالي كه هم‌جنس‌بازي را آزاد كرده‌ايد. در شرق خانه خراب كرده و چراغ خاموش كرده‌ايد تا خانه‌هاي خودتان آباد و روشن شود؟ تاريخ شما يعني تاريخ ظلم و حق‌كشي و زورگويي. شما هر جا رفتيد زور گفتيد. دوران آگاهي، اسلام‌شناسي و گرايش به اسلام رسيده است. مگر نمي‌بينيد كه هرجا انتخابات آزاد برگزار مي‌شود اسلام‌خواهان پيروز مي‌شوند. علي‌رغم اين‌كه در عراق و فلسطين سعي كرديد اسلام‌گرايان پيروز نشوند، باز ديديد كه مردم اسلام‌گرايان را انتخاب كرده‌اند. شما منفور دنيا هستيد.

شما دروغ‌گويي، مشروب‌خواري، عياشي، بي‌بندوباري و استعمارگري جاي پاكي در دنيا باقي نگذاشته‌ و همه جا را آلوده كرده‌ايد.

اگر ما در مساله‌ پرونده‌ هسته‌يي كوتاه بياييم، آن‌ها با طرح مساله‌ حقوق بشر و صلح خاورميانه دوباره مترسك شوراي امنيت را در برابر ما قرار مي‌دهند.