ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

خودکشی "الهام افروتن" تکذیب شد

بازی امنیتی پخش شایعه و زمینه سنجی

یورش و جنایت را جدی باید گرفت!

پیک نت در شماره دیروز خود پیرامون بازیهای امنیتی هشدار داده بود

پس از چند روز اخبار پراکنده و شایعات مبنی بر کشته شدن یک نویسنده جوان مطبوعاتی در زندان و شایعه خودکشی وی، روز گذشته رييس كل دادگستري استان هرمزگان در جمع خبرنگاران درباره پرونده هفته‌نامه تمدن هرمزگان که "الهام افروتن" به اتهام درج مقاله در آن دستگیر شده گفت: تمامي گفته‌ها و شنيده‌ها درباره‌ يكي از متهمان پرونده (نويسنده يا آورنده مقاله) مبني بر خودكشي وي در دو مرحله و ناموفق بودن آن، كذب محض است.

 برخلاف گفته‌ي راديوهاي بيگانه مبني بر اذيت و آزار نويسنده‌ي نشريه تمدن در زندان و به گفته‌ي مديركل زندان‌هاي استان تهران و هم‌چنين قاضي پرونده، شرايط روحي و رواني متهم طبيعي است و هيچ گونه شرايط نامطلوبي در زندان وجود ندارد و قاعدتا اين پرونده در فرجه معقولي پي‌گيري و تصميم نهايي اتخاذ مي‌شود.

 

پیک نت در شماره روزگذشته خود( ستون سمت چپ اخبار هنری) با اشاره به همین بازی امنیتی نسبت به انتشار برخی شایعات هدایت شده از طریق محافل امنیتی هشدار داد. آن نوشته کوتاه اما صریح و روشن را یکبار دیگر در ادامه این خبر می آوریم:

 

دوخبرخودکشی و اعدام در زندان

 

هفته آخر بهمن ماه، با دو خبر از زندان کوهردشت و زندان استان هرمزگان به پایان رسید. در رجائی شهر کرج از حلق آویز کردن یکی از زندانیان سیاسی اخباری منتشر شده که هنوز رسما تائید نشده است و برای پرهیز از افتادن به دام امنیتی پخش شایعه و سپس اعلام و نشان دادن ابطال آن باید از قبول آن پرهیز کرد و در عوض بی وقفه از حکومت خواست که گزارش رسمی وضع و حال این زندانی و دیگر زندانیان آن زندان و زندانیان دیگر را باطلاع افکار عمومی برساند. این راه حل لازم است، زیرا حکومت با این بازی، درگذشته نیز افکار عمومی را نسبت به اخبار دقیقی که در تدارک آن بوده آماده کرده است. یعنی چند بار پخش خبر و نشان دادن نادرستی آن و دامن زدن به ناباوری. کاری که در جریان قتل عام زندانیان سیاسی کردن و تجربه آن را دارند.

خبر دیگر مربوط است به نویسنده و روزنامه نگار جوانی بنام "الهام افروتن" که بموجب شواهد موجود، در زندان بندر عباس زیر شکنجه کشته شده و شایعه خودکشی او را پخش کرده اند. این شایعه با این خبر توام شده که گویا الهام افروتن دچار اختلالات روانی بوده است و خود را در زندان کشته است.

1- اگر دچار اختلاف روانی بوده، چرا زندانی شده؟

2- چرا تا پیش از زندان دچار اختلال روانی نبوده و اگر بوده چرا او را دستگیر و زندانی کرده اند؟

3- پزشکی قانونی چه نظری داده و اگر بدون جواز پزشک قانونی دفن شده باید برای کالبد شکافی و اعلام دلیل مرگ او قبر شکافته شده و جسد به پزشکی قانونی منتقل شود.