ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
  اين آمارازهشدارنامه فرهنگستان علوم پزشكی  
حذف شده و يا دراصل نامه قيد نشده
1400 تهرانی در روزهای
اوج آلودگی هوا جان باختند
 
 
 
 

 

رئيس فرهنگستان علوم پزشكی كشور در نامه‌ای خطاب به وزير بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكی خواستار يافتن چاره‌ای برای جلوگيری از عوارض انسانی ناشی از آلودگی هوای تهران شد.

دراين نامه به امراض و بيماريهای حاصل از آلودگی هوا شده است، اما خبرگزاری‌های داخلی اين نوع امراض و بيماری‌ها را منتشر نكرده اند و يا در نامه رئيس فرهنگستان علوم پزشكی به آن‌ها اشاره‌ای نشده است.

اينده‌های هوا شد. دراين نامه هوای تهران مخاطره آميز توصيف شده و تاكيد شده است كه در تاريخ 23 آذر جلسه‌ای با حضور مسؤولان انجمن‌های علمی – تخصصی پزشكی برگزار شده است. دراين نشست، به آحاد مردم و مسؤولان مملكت درباره آسيب‌ها و عوارض آينده ناشی از آلودگی هوا هشدار داده شده است.

با آنكه، يا در اين نامه ذكر نشده و يا خبرگزاری‌های داخلی ناچار به سانسور حذف شده اند، در تهران اين آمار رسما ثبت شده است كه در روزهای اوج آلودگی هوا كه از 12 آذرماه آغاز شد جمعا 1400 تهرانی براثر آلودگی هوا جان خود را از دست داده اند. برخی از اين افراد بيماری‌های ريوی و يا قلبی داشته اند اما در تشخيص پزشكی قانونی درباره علت مرگ آنها مسموميت ناشی از آلودگی هوا ذكر شده است.