جهان و ايران

        www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
  پدرخوانده مافيای حجتبه
حمايت اخوان المسلمين
از سياست‌های احمدی نژاد
 
 
 
 

 

مطبوعات مصر، درادامه انتشار كمرنگ فعاليت‌های اخوان المسلمين اين كشور كه يك سازمان اسلامی و سابقه دار ارتجاعی در منطقه بشمار می‌رود نوشتند: مهدی عاكف رهبر اين حزب در مصر، حمايت خود را از موضع گيری‌ها و سياست‌های احمدی نژاد اعلام داشته است. اصل اين خبر جمعه شب گذشته بمدت چند ساعت عنوان اول پيك نت بود و سپس گزارش مهم اشپيگل درباره مذاكرات امريكا و تركيه برای حمله به ايران جانشين اين خبر شد.

در 3 روز گذشته، اين خبر به اشكال مختلف روی خروجی خبرگزاری‌های ايران و جهان قرار گرفته است. خبرگزاری‌های ايران ضمن تائيد اين خبر مدعی شده اند كه روابط عمومی اخوان المسلمين با صدور اطلاعيه‌ای مدعی شده كه مهدی عاكف منظور ديگری داشته و نمی خواسته است از مواضع اسرائيل ستيزی احمدی نژاد حمايت كند.

حتی اگر اين ادعا صحت داشته باشد، اخوان المسلمين كه فعاليت آن در مصر ممنوع است و نيمه علنی فعاليت می‌كند، از بيم پيگرد حقوقی- امنيتی از سوی دولت مصر، كوشش كرده است با اين توضيح جلوی عواقب آن را بگيرد.

اما آنچه مسلم است، اخوان المسلمين حرف خود را از دهان رهبر آن زده است و اين توضيحات چيزی از اهميت ارتباط اخوان المسلمين با مصباح يزدی و احمدی نژاد نمی كاهد.

 اخوان المسلمين در واقع درخت تنومندی است كه سازمان‌های محلی مانند حجتيه در كشورهای اسلامی شاخه‌های آن محسوب می‌شوند. اين سازمان از ابتدای تاسيس به اين دليل كه دست پنهان انگلستان پشت آن بوده پيوسته زير علامت سئوال بوده است و نه تنها آيت الله خمينی، بلكه بسياری از روحانيون نجف و قم پيوسته توصيه به فاصله گيری از آن داشته اند. سياست اصلی اخوان المسلمين علاوه بر تقويت ارتجاع مذهبی، بزرگ كردن اسرائيل و جدا كردن حساب آن از حساب امريكا و انگلستان بوده است. يعنی همان سياستی كه اكنون دولت احمدی نژاد با حمايت همه جانبه سازمان‌های آشكار و پنهان حجتيه در ايران پيش می‌برند.