ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
  كبورانی
اين مدير نمونه كابينه
مشتی است نمونه خروار
 
 
 
 

 

محمدرضا كبورانی از فارغ التحصيلان دانشگاه صنعتی شريف است. پس از وصلت با خانواده ضيا الملكی به فرصت‌های بيشمار اقتصادی دست يافت. پدر وی از ماموران ميانی اطلاعات سپاه بود. كبورانی پس از آشنايی با خانواده ضيا الملكی ابتدا در فروشگاه‌های زنجيره‌ای رفاه و پس از آن در شركت سرمايه گذاری اردبيل سبز و اين اواخر نيز در شركت سرمايه گذاری استان فارس مديريت می‌كرد. علاوه بر اين وی معاون اجرايی و توسعه بورس اوراق بهادار بود.

 ضيا الملكی از مديران باسابقه نظام بانكی و سابقه حضور در هيات مديره بانك ملی را داراست.

كبورانی سی ساله است و در پرونده سرمايه گذاری ساختمانی در آذربايجان بازجوی "عبده" دبيركل پيشين بورس بود. آن بازجوئی به آشنائی ختم شد و عبده او را به بورس منتقل كرد. كابرانی مدير عامل شركت سرمايه گذاری سبلان سبز بود كه 10 ميليارد تومان از اين شركت سهامی هم اختلاس كرد.

مديران جديد بورس اطلاعات مربوط به فساد وی در بورس را به وزير رفاه دادند. وی بزور از كارگزاران بورس می‌خواست تا برای وی بدون پرداخت پول سهام بخرند و به همراه دو نفر از بستگان خود به نام‌های فهيمی و ضياالملكی در بورس به چپاول پرداخت.

2 سال پيش قرارداد خريد نرم افزار را با يك شركت فرانسوی منعقد كرد. نصف پول پرداخت شد ولی خبری از نرم افزار نشد و شركت فرانسوی حتی 5 ميليون دلار پيش پرداخت را هنوز نداده است.

اين سه نفر ساختمان‌های مشكل دار دوستان خود را برای تالارهای بورس به چند برابر قيمت می‌خريدند و سپس بورس می‌بايست مشكلات آن ساختمانها را رفع كند.

كابرانی تنها در خريد ساختمان كيش يك ميليارد تومان و در خريد ساختمان كرج 500 ميليون تومان به جيب زد. او اكنون از مديران و همراهان احمدی نژاد در كابينه ضد دزدی و اختلاس است!