جهان و ايران

        www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
  توصيه‌های رهبر جمهوريخواهان در سنای امريكا
پيش از يك بحران هسته‌ای
بايد عليه ايران اقدام كرد
 
 
 
 

 

"بيل فريست" رهبر جمهوريخواهان در مجلس سنای آمريكا، بصورت كم سابقه ای، طی يك مقاله كه "لس آنجلس تايمز" آن را منتشر ساخت نوشت: همه تلاش‌ها برای متوقف كردن برنامه‌ هسته‌‌ای ايران‌بی‌حاصل است و اگر ما بسرعت اقدام نكنيم، آمريكا با بحرانی هسته‌‌ای روبه‌رو خواهد شد.

اين نظرات، درحقيقت پاسخ مثبتی است به آخرين انتقاد شديد اسرائيل از كاخ سفيد امريكا مبنی بر مماشات‌بی‌جهت در خاتمه بخشيدن سريع به فعاليت‌های اتمی ايران.

 

بيل فريست درباره نقض حقوق بشر در ايران نيز نوشت:

مخالفين و منتقدين حكومت در ايران زندانی می‌شوند، حكومتی كه از تروريسم حمايت می‌كند و برنامه توليد سلاح اتمی دارد.

رئيس فراكسيون اكثريت مجلس سنای امريكا، درادامه به تحليل شرايط اقتصادی- سياسی ايران پرداخته و می‌نويسد:

ما امروز در ايران شاهد اختلاف شديد ميان طبقه‌ حاكمه هستيم و در حاليكه جمعيت وسيعی از مردم اين كشور آماده پيوستن به جامعه‌ جهانی هستند، حاكميت دربرابر جهان ايستاده است. اين حاكميت موشك‌هايی در اختيار دارد كه قادرند اسرائيل، بخش‌هايی از اروپا و نيروهای آمريكايی در خاورميانه را هدف بگيرند.

ما ميدانيم عبدالقديرخان، دانشمند هسته‌ای پاكستان طرح‌های كلاهك اتمی را در اختيار ايران قرار داده است و ناظران سازمان انرژی اتمی كه از تاسيسات ايران بازديد كرده اند معتقدند كه اين كشور می‌تواند به سرعت برنامه‌ هسته‌‌ای به ظاهر غير‌نظامی را به برنامه‌ای برای توليد مواد شكافت‌پذير قابل استفاده در سلاح هسته‌‌ای تغيير دهد. دموكراسی‌های جهان متحدا بر اين نظرند كه اين كشور نبايد مسلح به سلاح هسته‌‌ای شود زيرا تهديدی است برای ثبات خاورميانه و صلح جهانی.

ما بايد از مذاكرات آژانس بين‌المللی انرژی اتمی با ايران حمايت كنيم، اما بررسی راه‌های ديگری نيز نياز است. متحدان ما بايد برای تحريم تجاری ايران به امريكا بپيوندند.

آمريكا اكنون سالهاست ايران را تحريم كرده است، زيرا اين كشور در فهرست كشورهای حامی تروريسم قرار دارد. قوانين آمريكا از رئيس جمهور می‌خواهد تا تحريم چند جانبه ايران را در همايش‌های بين‌المللی مطرح سازد و عليه آنهايی كه به برنامه‌های هسته‌‌ای ايران كمك كرده يا در بخش انرژی آن سرمايه‌گذاری می‌كنند مجازات در نظر بگيرد.

بايد ديگر كشورها را متقاعد سازيم كه رهبری ما را در مقابله با ايران بپذيرند و جز موارد پزشكی و غذايی، هيچ نوع تحريمی را منتفی ندانند.

منع فروش تسليحات و مجازات تامين‌كنندگان اين تسليحات نيز بايد مورد نظر ما باشد.( اشاره به قراردادهای نظامی جديد روسيه با ايران)