ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

4 روز فرصت
توافق شهردار تهران با
رانندگان اعتصابی شركت واحد

نبرد قدرت ميان شهردار و رئيس جمهور، منطق چماقی دادستان تهران و راه حل‌های امنيتی- اوينی، در كنار بيم از بالا رفتن اعتبار قاليباف اجازه آزادی بازداشت شدگان و انتقال اتوبوسرانی به شهرداری تهران را خواهد داد؟

 
 
 
 

 

اعتصاب رانندگان شركت واحد تهران پس از اعلام تعهد سردار قاليباف شهردار تهران نسبت به تحقق خواست‌های رانندگان و اعتصابيون پايان يافت. شهردار تهران، پيش از آنكه اعتصاب به روز دوم بيانجامد و گسترده تر شود، ابتكار عمل را از رئيس شورای شهر گرفت و خود راس با اعتصابيون وارد گفتگو شد. چمران رئيس شورای شهر تهران با تهديدهای امنيتی اعتصابيون می‌رفت تا همآهنگ با دادستان تهران – قاضی مرتضوی- مقابله با اعتصابيون را دردستور كار قرار دهد. قاليباف در گفتگوی خود با رانندگان اعتصابی از آنها 4 روز برای منتقل كردن امور اتوبوسرانی تهران به شهرداری و همچنين آزادی فعالان سنديكای شركت واحد فرصت خواست. اعتصابيون با اين خواست موافقت كردند و درعين حال بارها به قاليباف تعهد شكنی‌های گذشته مقامات را يادآور شدند و از او پرسيدند چه تضمينی برای تحقق وعده‌های او وجود دارد. قاليباف تلويحا حساب خود را از دولت احمدی نژاد و برخوردهای امنيتی جدا كرد و گفت كه در عالی ترين سطوح حاكميت به او ماموريت اين مذاكره را داده اند. اگر آنچه قاليباف شهردار تهران متعهد شد، تحقق يابد، برای اولين بار با يك اعتراف و واكنش مردمی بجای چند و دندان امنيتی نشان دادن و يا واحدضدشورش به خيابان كشاندن برخوردی منطقی صورت گرفت . حال بايد ديد دادستانی تهران و رقبای قاليباف در دولت احمدی نژاد و حتی در شورای شهر تهران، اجازه تحقق تعهدات او به اعتصابيون را خواهند داد؟ بيمناك از بالا رفتن اعتبار قاليباف مانع اجرای تعهدات او نخواهند شد؟ دراين ميان دستگير شدگان سنديكای شركت واحد قربانی نخواهند شد و زير انواع فشارهای دادستان تهران قرار نخواهند گرفت. شورای شهر كه احمدی نژاد همچنان سعی در كنترل آن دارد، در كار قاليباف سنگ اندازی نخواهند كرد؟

پاسخ همه اين سئوالات تا پايان اين هفته معلوم خواهد شد. منطق بر رقابت و خوی امنيتی حاكميت غلبه خواهد كرد و يا اعتصاب بار ديگر آغاز خواهد شد؟