ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
  سانسور و كنترل
درامريكا بد است، در ايران خوب!
تخم دو زرده اتمی درايران
 
 
 
 

 

خبرگزاری‌های داخلی، پيرامون تصميم اخير كاخ سفيد برای كنترل بازهم بيشتر تلفن‌ها و ارتباط‌های اينترنتی تفسير جالبی را منتشر كردند. اين خبرگزاری‌ها، با حمله شديد به كاخ سفيد اين اقدام را محكوم كرده و می‌نويسند:

رسانه‌ها‌ی آمريكا نيز با جنجال درباره‌ عمليات استراق سمع دولت بوش، اعلام كرده‌اند كه عمليات جاسوسی داخلی دولت آمريكا گسترده‌تر از آن چيزی است كه قبلا افشا شده و شامل تعداد زيادی از مكالمات تلفنی و ارتباطات اينترنتی می‌شود.

خبرگزاری فرانسه می‌نويسد: پس از افشای اين موضوع كه بوش دستور استراق سمع مكالمات بين‌المللی شهروندان آمريكايی و بررسی پست‌های الكترونيكی آنها بدون مجوز دادگاه را صادر كرده، به دليل تجاوز از قدرت امپرياليستی‌اش ( البته اين صفت را خبرگزاری فرانسه نمی دهد، بلكه خبرگزاری‌های داخلی از آن استفاده كرده اند) تحت انتقادهای شديد قرار گرفت.

اتحاديه‌ آزادی‌های مدنی آمريكا با ارسال يادداشت‌هايی به جرايد، بررسی ويژه‌ نقض قانون اساسی و سوگند رياست جمهوری توسط بوش را خواستار شده است.

در اين يادداشت در زير تصويری از ريچارد نيكسون، رييس جمهور اسبق آمريكا آمده است: اين مرد فراتر از قانون نيست و در زير تصوير ديگری از بوش نوشته شده: و اين مرد نيز.

در كشوری كه وضعيت آزادی‌های مدنی‌اش در حال بحث و جدل است، افشای اين موضوع كه دولت به نام جنگ با ترور به استراق سمع مكالمات مردم می‌پرداخته، مناقشات بر سر قدرت بوش را مشتعل‌تر كرده است.

اكنون نشانه‌هايی وجود دارد كه سيستم دموكراتيك درصدد ايجاد "امپراطوری رياست جمهوری» است.

به رغم فشارهای شخصی بوش، كنگره قانون ميهن پرستی را آنطور كه دولت می‌خواست به عنوان "ابزار محوری» در جنگ با ترور به كار گيرد، تمديد نكرد و بر احترام به‌ آزادی‌های مدنی تاكيد كرد. يك هفته قبل نيز بوش مجبور شده بود به طور ضمنی ممنوعيت شكنجه را بپذيرد.

( اين كه چنين تفسيری ديكته شده به خبرگزاری‌ها و يا خود نوشته اند چندان اهميت ندارد، اهميت ماجرا در مقايسه همين نقض حقوق شهروندی در ايران در مقايسه با امريكاست. لااقل درامريكا يكنفر در مجلس اين كشور بلند می‌شود و از بوش می‌پرسد: چرا تلفن‌ها را كنترل می‌خواهی بكنی، چرا پيام‌های مردم روی اينترنت را می‌خواهی ضبط كنی و...

در ايران قاضی و نماينده مجلس و مطبوعات رهبر را تشويق می‌كنند كه چنين كند. يعنی از همان تجاوزی را به حقوق مردم بكند كه خودشان نوشته اند اين يك تجاوز امپرياليستی است! و تازه آنچه در امريكا می‌خواهند بكنند، هنوز آن نيست كه درايران نپرسيده و‌بی‌سر و صدا می‌كنند. هر بار هم بهانه‌ای در آستين دارند. سالهای به بهانه جنگ با عراق و حالا به بهانه تخم دوزرده اتمی كه كرده اند و می‌خواهند بكنند!)