ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

درمحافل مطبوعاتی ايران
سقوط هواپيما
چرا پوشش خوب خبری سيما
چند ساعت بيشتر دوام نيآورد؟

 
 
 
 
 

پوشش خبری مناسب سيمای جمهوری اسلامی در ساعات اوليه سقوط هواپيمای حامل خبرنگاران، فيلمبرداران و عكاسان ايرانی همچنان موضوع بحث محافل مطبوعاتی ايران است.

سيما بعد از سقوط هواپيما پوشش خبری وسيعی به واقعه داد. چنان كه برای همه اهل مطبوعات و خبر تعجب آور بود. تقريبا همه بر اين نظر بودند كه علت اين امر نقش كاركنان واحد مركزی خبر است كه تعدادی از همكاران خود را دراين ماجرا از دست داده بودند و خودشان هم صاحب عزا بودند. عده‌ای هم نگاه عميق تری به ماجرا داشتند: سردار ضرغامی دل خوشی از احمدی نژاد و دولت او ندارد و گوشه چشمش بيشتر به شورای عالی امنيت ملی و علی لاريجانی است تا احمدی نژاد و چمران! نگران بيت رهبری هم دراين زمينه نيست.

بهرحال اين پوشش خبری خوب و حرفه‌ای نسبت به سقوط هواپيما چند ساعتی بيشتر دوام نيافت و از قول بچه‌های مسئول تر واحد مركزی خبر نقل است:

ساعت 12 شب  از بيت رهبری تماس گرفتند و دستور دادند فتيله‌های را بكشيد پائين و كمرنگ با ماجرا برخورد كنيد. اما معلوم نيست اين دستور برای جلوگيری از تضعيف كابينه احمدی نژاد صادر شد و يا بنا به مصالح سپاه پاسداران و ارتش.

از فردای حادثه سيما چنان سر خر را كج كرد كه در مراسم خاكسپاری خانواده‌ها نه تنها به سران نظام و سپاه، بلكه به گردانندگان سيما هم فحاشی می‌كردند و با صدای بلند خطاب به دوربين بدست‌های سيما می‌گفتند:

اگر مرد هستيد، برويد فيلم همين مراسم را با صدای خود ما پخش كنيد!