ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

همايش معاونان دانشجوئی
هنوزتحكيم وحدت نمی داند چه آواری فرود آمده!
خواب‌های تيره و تار
برای دانشجو و دانشگاه

فضای خوابگاه دانشجويان دختر،‌بی‌جهت به روی اينترنت باز است، زيرا 95 در صد استفاده از اينترنت برای استفاده علمی نيست و خوابگاه را به "فسادگاه" تبديل كرده است! برای خوابگاه‌ها مشاور تعيين می‌شود( به سبك تشكيلات تواب‌های زندان‌ها در دهه 60) وزير بهداشت كابينه احمدی نژاد: نبايد بازيچه سياست كاری شويم، در دولت سهم سياست بازی به خصوص از سوی مسئولين در دانشگاه‌ها غيرقابل تحمل است. به هيچ وجه اجازه نمی‌دهيم دانشگاه‌ها بازيچه احزاب شوند. تنها تشكل‌هايی در دانشگاه مجاز به فعاليت هستند كه اسلامی باشند. بودجه‌های مربوط به نماز و برنامه‌های مذهبی بايد در اولويت امور فوق برنامه دانشگاه‌ها باشد.

 
 
 
 

 

اولين همايش معاونان دانشجويی و فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور در دولت احمدی نژاد برپا شد. دراين همايش وزير بهداشت و درمان، معاون آموزشی و امور دانشجويی اين وزارتخانه، نماينده ولی فقيه در دانشگاه‌ها و جمعی از مديران و معاونان دانشجويی دانشگاه‌ها حضور يافتند. آنچه دراين همايش از دهان مقامات شركت كننده درآن خارج شد، تنها اشاره كوچكی به آن كابوس هولناكی كه طی دو دوره رياست جمهوری محمد خاتمی و دوره 8 ساله اصلاحات در خيمه رهبر، خرگاه ارتجاع مذهبی و سرداران به ثروت دست يافته می‌گذشته است. كابوس سازمان و تشكل جنبش دانشجوئی و آگاهی اين جنبش. آن فجايعی كه در زندان‌ها بر دانشجويان روا داشتند و در مجلس ششم اشك به چشم بسياری آورد اما رهبر خم به ابرو نيآورد، در سخنان نماينده رهبر در دانشگاه‌ها منعكس است. كينه آنها كه به خوابگاه دانشجويان شبيخون زدند و آن فجايع را بوجود آوردند در نظرات وزير بهداشت، كه در واقع ابلاغ كننده ديدگاه‌های دولت احمدی نژاد است منعكس است. خوف از اردوگاه‌های دفتر تحكيم وحدت، حضور سياسيون و اهل دانش و علم و سياست در دانشگاه و سمينارها و همايش‌های دانشجوئی در سخنان معاون آموزشی و امور دانشجوئی بازتاب دارد.

دفتر تحكيم وحدت، در ماه‌های گذشته تكانی به خود داده تا بلكه از خواب غفلت برخيزد، گرچه هنوز شورای تهران اين دفتر عليه آيت الله موسوی خوئينی‌ها بيانيه می‌دهد و نمی داند بر سر كدام شاخ نشسته. اينها، همان‌هائی هستند كه در 16 آذر سال گذشته، سوپر انقلابی شده بودند و آن كردند كه امنيت موازی می‌خواست و هدايت می‌كرد. درست شبيه همان برنامه‌ای كه در كنفرانس برلين پياده كردند.

گزيده‌های سخنان و طرح‌های ارائه شده در همايش مورد بحث را در ادامه بخوانيد و با خام خيالی‌های ادامه دار بخش‌هائی از دفتر تحكيم وحدت مقايسه كنيد. آنها كه ندانستند اهميت تشكل و سازماندهی را و خود را به در و ديوار زدند و با سر پائين آمدند>

 

كامران باقری لنكرانی وزير بهداشت دولت احمدی نژاد در همايش معاون آموزشی و... گفت:

اتصال كليه خوابگاه‌های دانشجويی به اينترنت جزو افتخارات نيست، زيرا تنها 5 درصد دسترسی دانشجويان در خوابگاه‌ها درسی و علمی است و 95 درصد مابقی به كارهای غيرعلمی اختصاص دارد. عدم برنامه‌ريزی صحيح دراين خصوص باعث می‌شود كه گاهی اوقات همين امكانات مشكل‌زا، بحران‌آفرين و فسادگاه نيز باشند.

65 درصد دانشجويان دانشگاه‌های علوم پزشكی را دختران تشكيل می‌دهند. بنابراين مخاطبان اصلی ما دختران هستند كه بايد نگاه ويژه‌ای به امور دانشجويی و فرهنگی اين دسته از دانشجويان اعمال شود. استفاده از مشاور در خوابگاه‌ها و ايجاد كانال ارتباطی مستقيم برای شناسايی و رفع مشكلات به رفع اين مشكلات كمك زيادی می‌كند.

فرهنگ نماز بايد در دانشگاه‌ها نهادينه شود و وضعيت و بهداشت نمازخانه‌ها نيازمند بهبود و ارتقای بيشتر است. نبايد بازيچه سياست كاری شويم، در دولت سهم سياست بازی به خصوص از سوی مسئولين در دانشگاه‌ها غيرقابل تحمل است. به هيچ وجه اجازه نمی‌دهيم دانشگاه‌ها بازيچه احزاب شوند.

در برنامه‌های هنری مفاخر ادبی، فيلم و كانونهای فيلم در دانشگاه‌ها حركات سوءيی به عنوان كانال برنامه‌های سياسی در حال انجام است كه كاملا با آنها مخالف هستيم، بنابراين فعاليتهای هنری دانشگاه‌ها، نبايد بازيچه منوياتی شود كه جايگاه خاصی در كشور ندارد.

تنها تشكل‌هايی در دانشگاه مجاز به فعاليت هستند كه اسلامی باشند.

تشكل‌های صنفی نيز آيين نامه‌ای دارند كه بايد بر آن اساس فعاليت كنند كه اين آيين‌نامه در حال بازنگريست و اگر آيين‌نامه مبنای حركت باشد چالشها كاهش می‌يابد.

 

دكتر علی محققی، معاون آموزشی و امور دانشجويی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی دراين همايش ‌ گفت:

برنامه‌های آموزشی نبايد با وقت نماز تداخل داشته باشد، به عبارت ديگر نبايد تداخلی ميان برنامه‌های آموزشی و فرهنگی وجود داشته باشد.

 

نماينده مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها حجت الاسلام والمسلمين قمی، گفت :

بودجه‌های مربوط به نماز و برنامه‌های مذهبی بايد در اولويت امور فوق برنامه دانشگاه‌ها باشد.

دروس معارف دانشگاه‌ها بايد تقويت شود و در اين راستا يكی از اساتيد گروه معارف بايد به عنوان استاد مدعو در شورای فرهنگی حضور يابد و مسائل فرهنگی مرتبط با اساتيد معارف بررسی شود تا ارتباطی متقابل ايجاد شود.

حضور شاخه‌های سياسی احزاب در دانشگاه‌ها طبعا ترجمان خوشايندی برای نظام علمی و پژوهشی كشور ندارد، به گونه‌ای كه برخی تشكل‌های دانشجويی با خارج از دانشگاه و آن سوی مرزها ارتباط دارند كه اين به هيچ وجه به نفع دانشگاه نيست.

فعاليتها بايد براساس قوانين و آيين‌نامه‌ها باشد ولی اين به معنای محدود كردن فعاليتها نيست، بلكه به معنای قانونمند كردن اين فعاليتهاست.

بودجه بيت المال نبايد در اختيار كسانی باشد كه اعتقادی به امام (ره)، شهدا و منافع ملی ندارند.