ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

ديدار خاتمی و رهبری سازمان مجاهدين انقلاب
هشدار خاتمی:
من احساس خطر می‌كنم
توطئه بزرگی درحال تكامل است

 
 
 
 
 

 

محمد خاتمی با اعضای رهبری سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی ديدار كرد. او دراين ديدار گفت:

نگران آن هستم كه كسانی كه با انقلاب سازگاری نداشتند رهبری مجلس خبرگان را در دست گيرند. من از نظر وضعيت كنونی تركيب نيروها برای آينده انقلاب اسلامی و رهبری احساس خطر می‌كنم. يعنی در مجلس خبرگان ممكن است مسير به سمتی برود كه كسانی كه دقيقاً با انقلاب سازگاری نداشتند ابتكار عمل را در دست بگيرند... اين مسأله خطرناكی است كه مطمئنم اين طيف نه رهبری را قبول دارند نه قانون اساسی را و نه ...

خاتمی گفت: يكی از اشتباهات بزرگ و استراتژيك اصلاح طلبان تقريباً بريده شدن از جامعه و مسائل روزمره جامعه بوده است. در اثر اين كوتاهی و بعد تبليغات وسيعی كه صورت گرفت مردم احساس كردند اصلاح‌طلب يعنی كسی كه درد مردم را ندارد. اگرچه من معتقدم شما بيش از بسياری جناحهای اصلاح طلب درد مردم، درد اقتصاد، معيشت، پيشرفت و مسائل مختلف مردم و سربلندی ايران در عرصه‌های بين المللی داشته ايد، اما صدای شما به مردم نرسيد.

تحمل سازمان و آب‌ديدگی و پختگی آن قابل تقدير است. اگر بخواهيم تشكيلاتی داشته باشيم كه بايد داشته باشيم، مطمئنا سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی جايگاه ويژه خود را دارد.

اينكه ما جبهه متحدی برای همه امور و برای همه فصول داشته باشيم درست نيست، اما بايد و می‌توان روی مواردی به توافق رسيد.

خاتمی در پاسخ به اين انتقاد كه وی به مسايل خارجی بيش از داخلی می‌پردازد گفت: من در عين حال كه قصد رهبری جبهه اصلاحات را ندارم، ولی به داخل هم كمتر از خارج نمی پردازم، منتها اينطور تلقی شده كه به خارج بيشتر توجه دارم. از بين 40 ، 50 دعوتنامه ارسال شده از خارج و سراسر دنيا فقط چند تا را قبول كرده ام، ولی در داخل هم هستم.

خاتمی تاكيد كرد كه: نو‌محافظه كاران آمريكا، همجنس طالب اند. در چنين شرايطی اين زمينه هم فراهم آمده، كه بتوان حرف زد و گفت كه اسلام هيولا نيست. بايد از اين فرصت استفاده شود.