ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
  مصاحبه فرمانده نیروهای انتظامی  
تهران بزرگ
ستون‌های کاخ ام‌القرای
جهان اسلام فرو ریخته
 
 
 
 

 

سردار طلائی فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ، درباره طرح دستگیری قاچاقچیان، معتادان، باج گیرها... و اعزام آنها به اردوگاه‌ها که قاضی مرتضوی مبتکر طرح آنست گفت:

«در سال جاری، سرقت مسلحانه در تهران 100 درصد افزایش داشته‌‏است. در رابطه با سرقت با سلاح گرم، باید حداکثر مجازات اعمال شود و نباید در خصوص حمل, نگهداری و استفاده از سلاح گرم هیچ نوع تخفیفی قائل شویم.

سلاح سرد, فروش, نگهداری و استفاده از آن نیز برای شرایط فعلی جامعه ما بسیار خطرناک است و باید با این موارد با جدیت تمام برخورد شود. »

سردار طلائی مسئله رشد آمار دوجنسیتی‌ها در ایران را که نتیجه طبیعی 27 سال حجاب اجباری و بگیر و ببندها و محدودیت‌ها مناسبات دختر و پسر، نبود باشگاه‌ها، تفریحگاهها،  فرهنگسراها، بستن کافی نت‌ها، بستن فضای اینترنتی و... است مطرح کرد و گفت:

«مشکل زنان خیابانی و دوجنسیتی‌‏‏ها در تهران باید مورد توجه قرار گیرد و این امر معضلی است که باید به شکلی برای آن چاره‌‏جویی کرد. محل‌‏های زنان خیابانی در سطح شهر تهران کاملاً برای پلیس مشخص است. باید نقطه مشخصی در خارج تهران برای نگهداری آنها ایجاد شود. ( سردار طلائی مشخص نساخت که منظور او ایجاد مرکزی واحد برای ادامه کار این زنان بصورت قانونی و رعایت همه مراحل بهداشتی و پزشکی است و یا فرستادن آنها به اردوگاه‌هائی که قاضی مرتضوی وعده داد؟)

طلائی گفت: بسیاری از حوادث رانندگی ناشی از استفاده از قرص‌‏های روانگردان و مشروبات الکلی است. نداشتن برنامه مشخص برای قرص‌‏های روانگردان ما را با تبعات بسیاری مواجه می‌‏کند.

باید از دستگاه‌‏ها و سیستم‌‏هایی استفاده کنیم که استفاده مشروب الکلی توسط رانندگان را تشخیص داده و برای آن محرومیت از رانندگی در نظر گرفته شود.

بحث نگهداری معتادان جمع‌‏آوری شده از مشکلات اساسی ما است که هیچ‌‏گاه حل نشده است و پیش‌‏بینی می‌‏کنیم که با این طرح، پنج هزار معتاد ولگرد از خیابان‌‏های تهران جمع‌‏آوری شود.

طرح امنیت اجتماعی قبلا در سه سطح جرایم سازمان یافته باندی (قداره‌‏کشی, حمل و خرید و فروش سلاح) , نزاع, شرب خمر, آدم‌‏ربایی, توزیع و حمل قرص‌‏های روانگردان و مزاحمت نوامیس مردم, تهیه و توزیع تجهیزات غیرمجاز رایانه‌‏ای, قرص‌‏های روانگردان و برگزاری مجالس لهو و لهب، اجرا می‌شد.

در اجرای طرح امنیت اجتماعی، 11 هزار و 619 نفر در تهران دستگیر شدند که 8 هزار و 458 نفر مزاحمان نوامیس مردم بودند. از افراد دستگیر شده, 7 هزار و 59 نفر با قید تعهد آزاد, هزار و 414 نفر به زندان منتقل شدند و 929 نفر نیز تحت پیگرد هستند، جنوب شرق تهران بیشترین آلودگی را داشته است و پس از آن به ترتیب جنوب غرب تهران (خلیج, آزادی, یافت‌‏آباد, خانی‌‏آباد), شرق, مرکز, غرب, شهرری, شمیرانات و منطقه بین شمال و مرکز در نواحی میدان ونک بیشترین تا کمترین آلودگی‌‏ها را داشته‌‏اند