ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
  پیامده‌های یک مصاحبه
آغاز محدودیت سفر و فعالیت
خبرنگاران خارجی در ایران
 
 
 
 

 

مصاحبه مطبوعاتی احمدی نژاد و سئوالاتی که خبرنگاران خارجی دراین مصاحبه پرسیدند و تفسیرهائی که خبرگزاری‌ها و شبکه‌های تلویزیونی جهان از اظهارات او کردند، زمینه ساز آغاز رسمیت بخشیدن به محدود کردن فعالیت خبرگزاری‌ها و دفاتر شبکه‌های بزرگ تلویزیونی جهان و همچنین سفر خبرنگاران خارجی به جمهوری اسلامی شد. این درحالی است که بین دفتر رئیس جمهور و مدیران صدا و سیما نیز بر سر سانسور بیش از نیمی از مصاحبه احمدی نژاد که عمده مسائل جهانی را شامل می‌شد نیز همچنان درگیری و بحث ادامه دارد.

درآغاز محدود ساختن فعالیت خبرگزاری‌های خارجی و خبرنگاران شبکه‌های تلویزیون‌های جانی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت رابطان خبری شبکه تلویزیونی سی . ان. ان را تا اطلاع ثانوی در ایران ممنوع کرد.

آنها متهم شده اند به اقدامات خارج از چارچوب اخلاق حرفه ای طی سال‌های اخیر و نیز تحریف این شبکه از اظهارات شنبه‌ گذشته رئیس جمهور. و خبرنگاران این شبکه خبری نیز امکان سفر به جمهوری اسلامی ایران را نخواهند یافت.

این که سی ان ان و یا دیگر شبکه‌های تلویزیونی جهان چه نقشی در جهان ایفا میکنند بحثی است مستقل که طب خورده نمی تواند در باره آن سخن گفته و آن را منع کند. یعنی صدا و سیما و روزنامه‌های حکومتی که در طول 24 مشغول تحریف اخبار داخلی و بخش مهمی از اخبار جهانی اند و حتی از قول این و آن مقام داخلی خبر تحریف و پخش و منتشر می‌کنند، نمی توانند مدعی سی ان ان و خبرگزاری‌ها شوند.