ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
  مهدی کروبی و بیان دیرهنگام خاطرات
نقشه سیاسی جمهوری اسلامی
مکانی میان
بنگلادش و افغانستان طالبان
 
 
 
 

 

مهدی کروبی رئیس مجلس ششم نیز در سالروز تحصن نمایندگان مجلس ششم با خبرگزاری ایلنا مصاحبه کرده است. او در این مصاحبه مشروح که عمدتا نقطه نظراتی است که در هفته‌های گذشته در مصاحبه‌های مختلف مطرح کرد، اشاره به دیدار و مذاکراتی می‌کند که خواندنی است. ظاهرا رسم نیست اخبار دیدار و گفتگوها درجمهوری اسلامی در موقع خود و با ذکر اسامی طرح شود، از جمله نکته جدیدی که کروبی در آخرین مصاحبه خود با خبرگزاری ایلنا مطرح کرده است. او می‌گوید:

 ... داستانی را در مورد لوایح "اصلاح قانون انتخابات" و "افزایش اختیارات رییس‌‏جمهور" بگویم. آن موقع زمزمه دو لایحه خاتمی بود. در جلسه خیلی مهمی حضور داشتم. به من گفتند که لوایح به مجلس آمده است. یکی از سران معتقد به نظارت استصوابی، نظر مرا در مورد نظارت استصوابی پرسید. به او گفتم من به اینکه استصواب باشد یا نه کاری ندارم. من به دنبال این هستم که حقوق مردم رعایت شود. حتما در هر کشور شرایط ویژه‌‏ای هست اما نباید حق کسی ضایع شود. من به این دلیل با استصواب مخالفم که تو و فلانی (اسم کسی را که اکنون وزیر است و اسم دو نفر دیگر را در وزارت کشور بردم) نتوانید عده‌‏ای را قربانی کنید و هر بلایی که خواستید سر مردم بیاورید.

 بعد، کسی در مورد عظمت شورای نگهبان حرف زد و گفت که اعضای آن عادلند و تخلف نمی‌‏کنند. من گفتم : من هم نهاد شورای نگهبان را قبول دارم، اما اگر امشب مقام معظم رهبری، آیات عظام موسوی اردبیلی و صانعی را عضو شورای نگهبان کند، تو همین تعریف‌‏ها را از شورای نگهبان خواهی کرد. او چنان بی‌‏اختیار شد که گفت؛ اگر اینها عضو شورا شوند ما باید برویم بنگلادش. همانجا گفتم اگر تابع ولی فقیه بودید، این حرف را نمی‌‏زدید. گفتم بچه‌‏های ما هم می‌‏گویند اگر فلانی و فلانی باشد، ما باید برویم افغانستان، آن هم افغانستان زمان ملاعمر.