ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

سخنان تهدید آمیز احمدی نژاد در مجلس

توهین به رئیس جمهور

جرم محرز و قابل پیگرد است

خبرنگاران: عدم کفایت سیاسی شما مطرح است

احمدی نژاد: عجب! خیلی ممنون از شما.

من یک لیست از دست اندازان به بیت المال را درجیبم دارم

 

احمدی نژاد در سخنان روز گذشته خود در جمع خبرنگاران، ضمن دفاع از سرداران پیشنهادی اش برای وزارتخانه ها( که آینده نشان خواهد داد چند نفرشان سردار محصولی از آب در خواهند آمد) از دگرگونی های بزرگ در ساختار اقتصادی و بافت دولتی در جمهوری اسلامی سخن گفت. زیربنای سخنان او تهدیدهای مکرری بود که گاه مستقیم و گاه غیر مستقیم طرح شد و هدف از آن ترساندن مخالفان داخل و خارج مجلس خود بود. احمدی نژاد درحالی مدعی دراختیار داشتن یک لیست از مفت خورها شد که خودش یک سردار میلیاردر را برای وزارت نفت پیشنهاد کرده بود.

ادبیات خشن و نظامی احمدی نژاد در همین سخنان، یکباردیگر نشان داد که او ماجراجوئی است که می تواند حوادث شومی را در داخل کشور موجب شود و بسوی دراختیار داشتن چنین ابزاری پیش می رود.

احمدی نژاد در سخنرانی دیروز خود در مجلس، از جمله گفت:

حالم زیاد مساعد نيست، عازم سفر هستم. به زور به مجلس آمده ام.  در باره آقاي محصولي به اين نتيجه رسیدیم كه راي تمايل مجلس قوي نيست، و احتمال دارد راي لب مرزي باشد و مقداري بالاتر از مرز، و اين نمي‌تواند پشتوانه‌ خوبي براي ايجاد تحول در وزارت نفت باشد. ايشان بزرگواري كرد و با هوشمندي انصراف داد و بنده پذيرفتم و مجلس از اين تصميم استقبال كرد.

ما نيازمند تحول هستيم و حتما بايد تصميمات تحولي بگيريم؛ چون ساختارهاي اداري و ديوان‌سالاري موجود كند كننده است و اجازه نمي‌دهد تمام ظرفيت‌هاي كشور در جهت ساختن جاري شود. ما بايد حلقه‌هاي مديريتي را براي نيروهاي جديد بازكنيم، نبايد در انتخاب مديران به مشاهير اكتفا كنيم؛ نه اين‌كه كساني كه مشهورند انسان‌هاي شايسته نيستند يا همه كساني كه مشهور نيستند شايسته‌اند يا همه شايستگان اينهايي هستند كه ما انتخاب كرده‌ايم. اين‌گونه نيست. ما در حد توان امكان بررسي و دسترسي، و با توجه به معيارها، هماهنگي دروني دولت افراد را تعيين كرديم. فكر مي‌كنيم باز كردن حلقه مديران مشهور اين فرصت را به جوانان و نيروهاي تازه‌نفس مي‌دهد كه آرمان تحول‌گرايي را محقق كنند و اين نفي ديگران نيست بلكه ضرورت امروز انقلاب است.

با فشارهاي سياسي و تبليغاتي دولت را تحريك مي‌كنند ولي بايد اين را تحمل كنيم.

از احمدی نژاد در باره زمزمه‌هايي سئوال شد که در مجلس برای عدم كفايت سياسي وی می شود، البته از سوي اصولگرايان .

درپاسخ به این سئوال احمدی نژاد گفت: عجب! خيلي ممنون از شما.

بدانيد در تاريخ انقلاب، اين دولت تنها دولتي است كه در دو ماهه اول اين مقدار موجب هجوم تبليغاتي بيرون و داخل قرار گرفته و علت آن است كه دولت مي‌خواهد كارهاي اساسي انجام دهد. دولت روي حساسيت‌ها و مسايل كليدي كشور انگشت گذاشته و بدخواهان اين را نمي‌پسندند و ما علت ناراحتي بدخواهان داخلي و بيروني را خوب مي‌فهميم. آن‌ها دلسوز ملت و دولت ما نيستند. »

احمدی نژاد، در سخنرانی خود، خطاب به نمایندگان مجلس، و دردفاع از وزرای پیشنهادی، جا به جا به آنها یاد آوری کرد که شماها نیز با همان مسائل انتخاباتی روبرو هستید که من هستم. یعنی انتخابات پرمسئله و پر تقلب!

خلاصه این بخش از سخنرانی احمدی نژاد نیز بدین شرح است:

مباحث مطرح شده در جلسه مجلس پیرامون وزرای پیشنهادی را از طريق تلويزيون تا پيش از رسيدن به مجلس دنبال كردم.

بسياري از شما نمايندگان هم وقتي كانديدا شديد عيبي كه به شما مي‌گرفتند اين بود كه شما ناشناخته‌ايد، نامشهوريد ممكن است مردم آن‌ها را انتخاب نكنند. ( درپاسخ به انتصاب افراد ناشناخته که یک نمونه اش سردار محصولی بود)

يك فهرست بلندي امروز از دست‌اندازي‌هاي بعضي از عناصر به بيت‌المال در اختيار بنده است. من مي‌خواستم در محضر شما به برخي از اين‌ها اشاره كنم، اما دوستان شفيق گفتند حالا كنار بگذار، نمي‌خواهد بگويي، كارت را بكن، ما هم نصيحت دوستان مشفق را پذیرفتم.( تهدید مخالفان به افشاگری!)

اگر كساني به صرف اتصال به برخي مراكز كشور بيايند 10 ميلياردي، 15 ميلياردي از بانك‌ها وام بگيرند و وقتي بانك سراغشان مي‌رود تا اقساطشان را برگردانند، با قلدري مي‌ايستند و مي‌گويند ما نمي‌دهيم، دولت آن‌ها را تحمل نمي‌كند و دست آن‌ها را از بيت‌المال قطع خواهد كرد. آن‌ها نمي‌آيند بگويند، چون دست ما از بيت‌المال قطع شده است، ما فرياد مي‌زنيم. آن‌ها مي‌آيند و مي‌گويند دولت تندروي مي‌كند، دولت كجا تندروي كرد؟ به ما گفتند فلان وزير شما صحبتي كرد، اقتصاد كشور دارد متلاشي مي‌شود. من سوال كردم اين چه نوع اقتصادي است، بيش از دو هزارميليارد تومان و بيش از 400 ميليارد دلار طي اين شانزده سال هزينه شده، اين چه اقتصادي است كه با يك صحبت وزير متلاشي مي‌شود. در دنيا كشورهايي هستند كه شش ماه به شش ماه كل دولتشان عوض مي‌شود، اقتصادشان دست نمي‌خورد. اين چه اقتصادي است. اين را بايد درست كنيم، براي درست كردن آن به جابجايي يك سري از افراد و عوض شدن يك سري سياست‌ها نيازمنديم. يك سري دست‌ها كوتاه و يك سري اولويت‌بندي‌ها عوض شود. (اگر احمدی نژاد راست می گفت، از آزادی مطبوعات دفاع می کرد تا این لیست را آنها منتشر کنند، نه آنکه آن را در جیب بگذارد و بعنوان برگ تهدید از آن برای ترساندن هاشمی رفسنجانی و آیت الله واعظ طبسی استفاده کند!)

وی در بخش دیگر از سخنان خود، مخالفان خود را تهدید به پیگیری قضائی کرد و گفت:

اين تبليغات علیه دولت جرم محرز است، توهين به رييس‌جمهور جرم محرز است، اما چون مي‌فهميم چه كار مي‌كنيم، و مي‌دانيم كه داريم كجاها را اصلاح مي‌كنيم، وقت خودمان و وقت شما را صرف پيگيري اين امور نمي‌كنيم. ما فكر مي‌كنيم پاسخ به بيگانگان و بدخواهان داخلي اين است كه كشور عزيزمان را آباد كنيم.