ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

عیسی سحرخیز

برای ارتباط با مردم

تلویزیون ماهواره ای

اجتناب نا پذیر شده است

عیس سحرخیز، از چهره های فعال اصلاحات، در مصاحبه با رادیو آلمان ابراز امیدواری کرد که موانع مالی بر سر راه تلویزیون های غیر دولتی برداشته شود و اصلاح طلبان بتوانند از وسیله ارتباطی گسترده بهره مند شوند. سحرخیز که درباره عزم مهدی کروبی برای راه انداختن تلویزیون ماهواره ای صحبت می کرد گفت:

من فکر می کنم این یک نقطه‌ عطف است و دیگران هم به این سمت خواهند رفت، و طبیعتا در بلندمدت مجبورند که مشکل مالی شان را حل بکنند. نمی شود که الان یک حزبی تشکیل بشود، ولی رسانه‌های روز را نداشته باشد. طبیعتا روزنامه و مجله یک کاربرد خاصی را دارد. انتخابات اخیر هم نشان داد که فقط نمی شود روی روشنفکرها حساب کرد، باید تا عمق جامعه، تا روستاها، تا اقشار حاشیه‌ای پیش رفت و طبیعتا تلویزیون و رادیو حرف اصلی را در این ماجرا می‌زند.

من فکر می کنم یک مسیری ست که باید طی بشود و برگشت ناپذیر است و طبیعتا رسانه‌ی ملی با شرایطی که انحصار را رادیو و تلویزیون دارد و محدودیت هایی را که برای دادن مجوز رسانه ها خواهند داشت یا اینکه سانسور و خودسانسوری می کنند، مسلم است که هرکسی سعی می کند رسانه ی خودش و راه ارتباط با مخاطبین خاص خودش را برقرار بکند. شبکه های ماهواره‌ای با توجه به اینکه اگر چه بر روی شان فیلتر انجام می شود و پارازیت می فرستند، ولی بهرحال حدی از شنونده ها را می تواند داشته باشد و با گذشت زمان دسترسی به مخاطبش سریعتر و بهتر خواهد شد و یک رسانه ای است که اجتناب ناپذیر خواهد بود و جریانهای سیاسی از آن استفاده  می کنند.