ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پيوندهای پيک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

محتشمی: اگر حساب و کتابی در کار باشد

احمد جنتی دیگر نباید

امام جمعه تهران باشد

1- سخنرانی احمد جنتی همان تفکری است در شورای نگهبان که محمد سلامتی را کمونیست معرفی کرد و آیت الله خمینی به آنها نوشت: حجتیه دودمانتان را برباد خواهد داد! 2- همان ها که شعار توسعه اقتصادی می دهند، این فقر 70 درصدی را روی دست مردم گذاشته اند. 3- اگر در انتخابات شرکت نکنید، برایتان انتخاب می کنند و ناچار به قبول آن می شوید!

علي‌‏اكبر محتشمي‌‏ عضو رهبری مجمع روحانیون مبارز و رئیس ستاد انتخاباتی مهدی کروبی برای ریاست جمهوری، در جمع دانشجويان دانشگاه اروميه، درباره خطبه های تهدید به قتل واعدام احمد جنتی گفت:

من به عنوان يك مجتهد و يك مسلمان اجازه نخواهم داد كه چهره واقعي نظام جمهوري اسلامي و اركان و ارزش‌‏هاي به دست آمده آن توسط شخصي كه به علت كبر سن, ‌‏همه چيز را فراموش كرده است, زير سئوال رود. "جنتي" (اگر مملکت قانون و نظم داشته باشد) ديگر حق ندارد از اين هفته به نماز جمعه بيايد. همه موظفند در حد اختيارات مشخص شده خود, قدم بردارند و اينكه امروز مي‌‏بينيم هر كس به خود اجازه مي‌‏دهد تا هر مساله‌‏اي را عنوان كند, به اين دليل است كه ما سكوت كرده‌‏ايم.

محتشمی در پاسخ به سئوال یکی از دانشجويان در باره نهضت آزادي گفت:

ما نهضت آزادي را منفور نكرديم, اين عملكرد خود نهضت آزادي بود كه با مردم قيم‌‏مابانه رفتار مي‌‏كرد.  نهضت آزادي كه حدود نه ما همه اركان اجرايي و دولت را در دست داشت, در پيشگاه اراده ملت ناخوشايند عمل كرد و باعث شد كه مردم در انتخابات بعدي به آنها راي ندهند. دولت موقت كه با نخست‌‏وزيري مرحوم بازرگان نتوانست در طول نه ماه, طوري تلاش كند كه مردم دوباره به آنها رأي دهند, خود به خود از مرحله حذف شد, در حالي كه امام (ره) نيز به طور همه جانبه از اين گروه حمايت مي‌‏كرد، اما وقتي مردم تصميم گيرنده هستند, هيچ فرد و مقامي نمي‌‏تواند جلوي اراده آنها بايستد.

درباره ضرورت شرکت درانتخابات، محتشمی گفت:

اگر شما انتخاب نكنيد, برايتان انتخاب مي‌‏كنند, آن وقت مجبور هستيد انتخاب ديگران را بپذيريد.

درباره روابط با امریکا محتشمی گفت:

ما قيم مردم نيستيم. اگر مردم بخواهند كه با فلان كشور, رابطه برقرار شود, دولت موظف است كه اين رابطه را برقرار نمايد.

درباره شعار جناح راست مبنی بر تقدم توسعه اقتصادی بر توسعه سیاسی نیز محتشمی گفت:

اينكه بگوييم ما عدالت اجتماعي و توسعه اقتصادي را برقرار مي‌‏كنيم, بسيار شعار كلي است. كساني آمدند و اين شعارها را دادند و به جاي شكوفايي و توسعه اقتصادي, فقر 70 درصدي را براي مردم به همراه آوردند و كسب ثروت‌‏هاي بادآورده براي يك عده خاص را ممکن شد. مهم اين است كه با ارتقاء سطح آگاهي‌‏هاي جامعه بتوانيم به توسعه همگاني برسيم و اين مطلوب دولت كروبي است.

محتشمي‌‏ یکباره دیگر با اشاره به خطبه های نماز جمعه جنتی و ماجرای مرتد معرفی کردن محمد سلامتی عضو رهبری وقت مجاهدین انقلاب اسلامی در زمان آیت الله خمینی گفت:

در مجله بيان روزي يكي از نامه‌‏هاي تاريخي امام را به شوراي نگهبان چاپ كرديم. در آن نامه به ردصلاحيت جواني مومن, متعهد و خدمتگزار اشاره شده بود. فقيهي از فقهاي شوراي نگهبان, او را به عنوان كمونيست معرفي كرده بود. امام خطاب به شوراي نگهبان نوشتند؛ شما يك جواني كه نماز مي‌‏خواند به كمونيست متهم مي‌‏كنيد و مرتكب گناه كبيره مي‌‏شويد و من مي‌‏ترسم كه تفكري به عنوان انجمن حجتيه,‌ ‏شما را به انحطاط بكشاند و آن روز جوانان ما به خيابان مي‌‏ريزند و بر عليه شما شعار مي‌‏دهند و بدانيد كه آنروز يوم‌‏الله است.

امروز هم دوباره شاهد هستيم كه بعضي از اين افراد از حدود خود خارج مي‌‏شوند و حكم صادر مي‌‏كند.